Iranian Agriculture News Agency

وام با سود بالا صدای سمن های کشاورزی ارمنستان را درآورد

رئیس سازمان مردم نهاد "جنبش کشاورز" از برنامه های کشاورزی دولت ارمنستان انتقاد کرد

سرکیس سدراکیان (Sarkis Sedrakyan)، رئیس ان جی او "جنبش کشاورز" از برنامه های طراحی شده دولت ارمنستان در بخش کشاورزی از جمله برنامه اجاره ماشین آلات کشاورزی انتقاد می کند و می گوید که آن ها هیچ دورنمایی ندارند.

رئیس سازمان مردم نهاد "جنبش کشاورز" از برنامه های کشاورزی دولت ارمنستان انتقاد کرد

سرکیس سدراکیان (Sarkis Sedrakyan) ، رئیس ان جی او "جنبش کشاورز" از برنامه های طراحی شده دولت ارمنستان در بخش کشاورزی از جمله برنامه اجاره ماشین آلات کشاورزی انتقاد می کند و می گوید که آن ها هیچ دورنمایی ندارند.

به گزارش ایانا از وبسایت آرکا، امروزه اگر از روستایی بازدید کنید ساکنان آن خواهند گفت که اولین نیازشان ماشین آلات کشاورزی است. سدراکیان در نشست خبری روز دوشنبه (3 جولای 2017) گفت: "برخلاف کشور همسایه مان، گرجستان، که از تراکتورها و ماشین آلات مدرن در مراحل مختلف استفاده می کند؛ ما همچنان از تراکتورها و کمباین های منسوخ و ضعیف استفاده می کنیم."

به گفته وی برنامه اجاره ماشین آلات ایده خوبی است اما برای کشور ارمنستان کارآیی ندارد؛ زیرا عمده کشاورزان این کشور باید از عهده وام ها، سودها و بدهی های دیگری نیز برآیند.

تحت پوشش برنامه دولت؛ کشاورزان، تعاونی ها و جوامع می توانند ماشین آلات را اجاره کنند و به تدریج آن ها را با نرخ 9 درصد خریداری کنند که 7درصد آن را از دولت یارانه می گیرند.

سدراکیان می گوید:"فرض کنیم کشاورزی یک هکتار زمین دارد، اما با چنین وامی موافق نیست؛ زیرا برای مدت بسیار طولانی باید زیر بار بدهی برود. عمدتاً سران مناطق و روستاها می توانند از برنامه اجاره ماشین آلات استفاده کنند."

او اضافه می کند: "شروط بدی نیست، اما ارمنستان کشور فقیری است. بسیاری از کشاورزان برای تأمین بدهی های خود به خارج از کشور می روند؛ بنابراین، آنان به برنامه ها و رویکردهای دیگری نیازمندند."

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید