Iranian Agriculture News Agency

رئیس مجمع تشکل‌های صنایع غذایی در گفتگو با ایانا:

ماراتون اشانتیون و تفریح، اگروفود 91 تهران را کم‌اثر کرد

ماراتون اشانتیون و تفریح، اگروفود 91 تهران را کم‌اثر کرد
ماراتون اشانتیون و تفریح، اگروفود 91 تهران را کم‌اثر کرد

بازدیدکنندگان نمایشگاه اگروفود تخصصی نیستند و بسیاری از بازدیدکنندگان برای گرفتن نمونه و تفریح به این نمایشگاه آمدند.

رئیس مجمع تشکل‌های صنایع غذایی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: نمایشگاه اگروفود جزو وسیع‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی است و استقبال خوبی از غرفه‌های ایرانی انجام شد. به‌طوری که دیگر غرفه‌ای برای واگذاری به متقاضیان وجود نداشت.

محمد حسینی افزود: در مقایسه با سال گذشته، چند سالن اضافه و 58 هزار مترمربع به این نمایشگاه، اختصاص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه اگروفود هر سال وضعیت بهتری پیدا می‌کند، ولی امسال تعداد شرکت‌های خارجی کمتر بود که برخورد با پوشش غرفه‌داران در این مسئله تأثیرگذار است. به شکلی که بعضی شرکت‌های خارجی بعد از این مسئله، غرفه خود را تعطیل کردند.

حسینی ملاک برتری کیفی نمایشگاه سال 91 را افزایش تعداد همایش‌های آن دانست و ادامه داد: در نمایشگاه امسال پنج همایش تخصصی برگزار شد که همایش امسال اضافه شده برند کیفیت مطلوبی داشت.

وی با طرح این مسئله که حضور کودکان در نمایشگاه اگروفود چه توجیهی دارد؟ تصریح کرد: یکی از مشکلات نمایشگاه امسال، بازدیدکنندگان غیرتخصصی آن بود. به‌طوری که بعضی از شرکت‌کنندگان صرفاً برای تفریح و گرفتن اشانتیون به نمایشگاه امسال آمدند.

این مقام مسئول در پایان درباره ایده‌های خود برای نمایشگاه سال آینده یادآور شد: در صورتی که به هیئت‌های خارجی برای بازدید و حضور در نمایشگاه کمک و زمینه‌های حضور تجار خارجی فراهم شود و این نمایشگاه صرفاً جهت حضور بازدیدکنندگان تخصصی باشد که نقشی در این صنعت دارند، نمایشگاه اگروفود نقش مؤثرتری در توسعه صنعت غذا خواهد داشت.

گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از تاریخ هفتم تا دهم خردادماه 1391 در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910317-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید