Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد؛

نیاز کشاورزی کردستان به 1300 میلیارد تومان اعتبار در سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ما برای توسعه و به روز کردن کشاورزی استان سالانه به 1300 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات نیاز داریم.

نیاز کشاورزی کردستان به 1300 میلیارد تومان اعتبار در سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ما برای توسعه و به روز کردن کشاورزی استان سالانه به 1300 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات نیاز داریم .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، ذوالفقاری در جلسه ای که با حضور مدیر پروژه توسعه پایدار در استان کردستان برگزار شد افزود: سال گذشته 406 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی در استان کردستان پرداخت شده و برای توسعه و به روز کردن کشاورزی استان سالانه به 1300 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات نیاز داریم .

وی ادامه داد: در راستای اجرای آبیاری های نوین در استان اعتبارات لازم وجود دارد و به صورت بلاعوض به ازای هر یک هکتار آبیاری قطره ای برای باغات 5 میلیون تومان و برای زراعت 7 میلیون تومان به کشاورزان متقاضی پرداخت می شود و در این مورد هیچ محدودیتی برای پرداخت نداریم .

ذوالفقاری با بیان این که سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان علاقه مند به همکاری با این پروژه است، به بخش ها مختلف سازمان از جمله معاونت های بهبود تولدات دامی و گیاهی، آب و خاک و امورفنی مهندسی، مدیریت ترویج سازمان و اداره کل منابع طبیعی استان توصیه کرد که نهایت همکاری لازم را در زمینه های مختلف برای پیشبرد این پرژوه به عمل آورند .

وی با عنوان اینکه این موضوع جلسات متعدد اختصاصی و کارشناسی خاص خود را می طلبد افزود: ما به عنوان سازمان جهاد کشاورزی کردستان اهداف و برنامه های این پروژه را در راستای فعالیت های جهادی خود می دانیم و با تمام توان به عملیاتی شدن برنامه ها و طرح های پیشبینی شده کمک خواهیم کرد .

ذوالفقاری با بیان این که امروزه در بعضی از استان های کشور کشاورزان در هر سال دو بار از زمین های زراعی محصول برداشت می کنند گفت: متاسفانه کشاورزان کردستان در دیم زارها به علت آیش زمین هر دو سال یک بار محصول برداشت می کنند و ما در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی با وارد کردن دورقم نخود از ترکیه با نام های آکسان وآسو که هم زودرس بوده و هم امکان کاشت داشت و برداشت به وسیله ماشین آلات کشاورزی را دارد و گام در ترویج آن در دیم زارهای استان برداشته ایم .

وی در پایان تاکید کرد که جهاد کشاورزی کردستان به صورت ویژه طرح ها و برنامه های خود را به روستاهای هدف پروژه متمرکز می کند تا تغییری در معیشت روستا نشینان حاصل آید./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید