Iranian Agriculture News Agency

پیشرفت کشاورزی لیبریا مبتنی بر حمایت بانک جهانی

لیبریا بنیان‌های کشاورزی پایدار را بنا کرد

در لیبریا مناطقی که بیشترین آسیب را از ویروس ابولا دیده اند- لوفا، بومی، بونگ، ماربی و مونسرادو – هم فقیر هستند و هم امنیت غذایی ندارند. حداقل ۱۶ درصد از خانوارهای این مناطق که در ارزیابی مواد غذایی اضطراری در سال ۲۰۱۵ مورد بررسی قرار گرفتند امنیت غذایی نداشته اند، یا به عبارت دیگر، برای دسترسی به غذای مورد نیاز خود اظهار نیاز کرده اند و هنوز همه این شهرها محل زندگی حدود ۵۱ درصد از جمعیت لیبریا از میان ۴.۵ میلیون نفر است.

لیبریا بنیان‌های کشاورزی پایدار را بنا کرد

در لیبریا مناطقی که بیشترین آسیب را از ویروس ابولا دیده اند- لوفا، بومی، بونگ، ماربی و مونسرادو - هم فقیر هستند و هم امنیت غذایی ندارند. حداقل ۱۶ درصد از خانوارهای این مناطق که در ارزیابی مواد غذایی اضطراری در سال ۲۰۱۵ مورد بررسی قرار گرفتند امنیت غذایی نداشته اند، یا به عبارت دیگر، برای دسترسی به غذای مورد نیاز خود اظهار نیاز کرده اند و هنوز همه این شهرها محل زندگی حدود ۵۱ درصد از جمعیت لیبریا از میان ۴.۵ میلیون نفر است.

به گزارش ایانا از وبسایت gnnliberia باید بپرسیم که چه چیزی در پس این امنیت غذایی قرار دارد؟ کشاورزی بخور و نمیر در لیبریا شرایط را برای برای رقابت این کشور در بازارهای غذاهای وارداتی ارزان، سخت می کند و کشاورزی در نتیجه شیوع بیماری ابولا در سال ۲۰۱۴ و بحران های طولانی مدت مدنی آسیب دیده است.

با وجود مشارکت بالای مردم محلی در کشاورزی، تولیدات این بخش پایین باقی مانده است؛ تکنولوژی کم و مدیریت ضعیف آفات با عواملی چون استفاده به شدت محدود از کود و سایر روش های کشت مدرن ترکیب می شود و این ها عواملی هستند که مسئول تولیدات پایین هستند. سایر عوامل شامل فقدان مواد اولیه با کیفیت کشاورزی، تلفات بالا در قبل و بعد از برداشت و نبود انگیزه برای تولید مواد غذایی بیش از آن سطحی که برای معیشت مورد نیاز است و دشوار بودن دسترسی به بازارها به دلیل شبکه های راهی ناهموار و هزینه بالای حمل و نقل می شود.

با این وجود حمایت بانک جهانی از تحقیقات کشاورزی در لیبریا در بسیاری از مناطق پیشرفت ایجاد کرده است از جمله در تکنولوژی و انتشار، تولید انواع دانه های سازگار با محیط، ظرفیت سازی در انسان ها و کار بر روی تنظیم یک چارچوب برای سیاست گزاری ها.

پروژه تولیدات کشاورزی در آفریقای غربی ( (waapp-liberia - یک پروژه محلی تحت حمایت بانک جهانی و دولت ژاپن است. برای این کار یک پلتفورم تهیه کرده است. این پروژه به احیای مالی موسسه تحقیقات کشاورزی مرکزی ( CARI )، تنها موسسه تحقیقاتی لیبریا که در طول جنگ های داخلی به شدت آسیب دیده است کمک می کند. WAAPP از ۳۲ دانشمند جوان لیبریایی حمایت می کند، برخی از آن ها کارشناسی ارشد یا دکترای خود را در دانشگاه های آفریقا کسب کرده اند و همه ی آن ها درس های شان را به اتمام رسانده اند. آن ها اکنون در خدمت وزارت کشاورزی لیبریا و CARI هستند.

مترجم: بهاران پدرام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید