Iranian Agriculture News Agency

پاسداست 15 سال همکاری استراتژیک آلمان و فائو در حاشیه اجلاس فائو

فائو از 15 سال همکاری آلمان برای اجرای صدها پروژه در بیش از 50 کشور تقدیر کرد

افتخار 15 سال همکاری موفق فائو و آلمان دیروز در حاشیه کنفرانس فائو پاس داشته شد.

فائو از 15 سال همکاری آلمان برای اجرای صدها پروژه در بیش از 50 کشور تقدیر کرد

افتخار 15 سال همکاری موفق فائو و آلمان دیروز در حاشیه کنفرانس فائو پاس داشته شد.

به گزارش وبسایت فائو، این همکاری موفق شامل تخصیص بیش از 129 میلیون دلار ( 115 میلیون یورو) بودجه به ویژه در تامین امنیت غذایی، طرح های غذا و برنامه های تغذیه در سراسر جهان از طریق وزارت غذا و کشاورزی فدرال آلمان (BMEL) و صندوق اعتماد دو جانبه فائو ( Bilateral Trust Fund (BTF بوده است.

از سال 2002 این همکاری ها در بیش از 100 پروژه در بیش از 50 کشور درگیر بوده و می توان به پروژه ای موفق در زمینه تقویت سیستم های اطلاعات برای مواد غذایی و تغذیه امنیتی که در افغانستان انجام شده، اشاره کرد.

خوزه گرازیانو دا سیلوا ، مدیر کل فائو در حاشیه کنفرانس فائو گفت: "ما نیاز به مشارکت قوی و ماندگار برای دستیابی به توسعه پایدار داریم و همکاری صندوق اعتماد دو جانبه فائو و آلمان یک مثال خوب در این مورد است."

این در حالی است که می توان به پروژه لبنی در افغانستان همراه با برنامه تغذیه در کنیا که از طریق سرمایه گذاری صندوق دو جانبه فائو به حمایت از سرمایه گذاری بیشتر در سراسر جنوب صحرای آفریقا اقدام کرده است، اشاره کرد. همچنین در ادامه چندین پروژه تحت BTF (صندوق دوجانبه فائو) با حمایت مالی از صندوق بین المللی توسعه کشاورزی، ایتالیا و بانک جهانی توسعه یافته است.

کرسیتین اشمیت، وزیر غذا و کشاورزی فدرال آلمان گفت: "ایجاد یک همکاری قوی می تواند برای ایجاد حق دسترسی به غذا و زمین که ازجمله اهداف باقیمانده این صندوق است، کمک کند."

سهم اقدامات آلمان

گرازیانو دا سیلوا به بیش از 30 میلیون دلار سهم سالانه آلمان به عنوان عضو فائو و کمک های داوطلبانه اش برای اقدامان فائو اشاره کرد و افزود: "آلمان یک "شریک استراتژیک عمده" فائو به شمار می رود، به طوری که توصیه های کلیدی اش در امنیت غذایی و مسولیت اش در سرمایه گذاری بین المللی در بخش کشاورزی در گروه های بزرگ همچون G8 (گروه هشت) و G20 (گروه بیست) حائز اهمیت است.

آلمان از سال 1949 با توجه به قانونی که در زمینه حمایت از توافقنامه ها و اجرای دستورالعمل داوطلبانه برای پشتیبانی از تحقق دسترسی به غذای کافی در زمینه امنیت ملی غذایی ارایه داد، در پروژه های فائو در سیرالئون، اوگاندا و جمهوری متحده تانزانیا همکاری داشته است.

گفتنی است BMEL به فائو در راستای توسعه یک رشته ابتکارات تغذیه، شامل "سیستم های تغذیه و غذایی" و دوره یادگیری الکترونیکی، در اواخر سال گذشته کمک کرده است.

همچنین فائو از سایر وزارتخانه های آلمان مانند وزارت توسعه و همکاری اقتصادی فدرال ( BMZ ) ، وزارت محیط زیست، حفاظت از طبیعت، ساختمان و ایمنی هسته ای فدرال ( BMUB )، اداره امور خارجه فدرال ( AA ) و از نهادهایی مانند بانک توسعه KfW و جامعه همکاری های بین المللی آلمان ( GIZ )، کمک هایی دریافت کرده است و این در حالی است که آلمان ششمین اهدا کننده فائو است که بالاترین سهم را در اتحادیه اروپا دارد.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید