Iranian Agriculture News Agency

همایش ملی جلبک؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در تهران برگزار می‌شود

همایش ملی جلبک (فرصت ها و چالش ها) طی روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم مهرماه سال جاری در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در تهران برگزار می شود.

همایش ملی جلبک؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در تهران برگزار می‌شود

همایش ملی جلبک (فرصت ها و چالش ها) طی روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم مهرماه سال جاری در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در تهران برگزار می شود .

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، با توجه به اهمیت و نقش مؤثر جلبک ها در زمینه های مختلف غذایی، دارویی، بهداشتی، کود بیولوژیک، سوخت زیستی، برنامه ریزی به منظور بهره‌برداری از منابع ارزشمند جلبک در کشور، لازم و ضروری به نظر می رسد.

بر اساس این گزارش، شناسایی جلبک ها و گیاهان آبزی به عنوان منابع ناشناخته، استفاده حداکثری از توان داخلی کشور و مشارکت حداکثری دانشگاه ها، بخش خصوصی، مؤسسات پژوهشی، مراکز تحقیقاتی و تأکید بر هماهنگی و انسجام بین این نهادها در عملیاتی شدن این فعالیت ها از اهمیت خاصی برخوردار است .

در این گزارش، محورهای همایش همایش ملی جلبک (فرصت ها و چالش ها) شامل فناوری اطلاعات در حفاظت و بهره برداری پایدار، فناوری تولید غذا، مکمل ها وامنیت غذایی، فناوری تولید سوخت زیستی و محصولات صنعتی، فناوری تولید کود های ارگانیک، فناوری تولید فرآورده های دارویی، آرایشی و بهداشتی و فناوری پایش و پایداری بوم سازگان های آبی اعلام شده است.

برگزاری کارگاه های آموزشی آشنایی با کاربرد جلبک ها و گیاهان آبزی در صنایع، آشنایی با تکثیر و پرورش جلبک اسپیرولینا و کاربرد آن در صنایع، آشنایی با با تکثیر و پرورش جلبک کلرلا و کاربرد آن در صنایع و آشنایی با تکنیک تجارت و اقتصاد جلبک و گیاهان آبزی؛ از دیگر برنامه های همایش ملی جلبک (فرصت ها و چالش ها) به شمار می رود.

در همایش ملی جلبک (فرصت ها و چالش ها) نمایشگاه تخصصی با حضور تولید کنندگان بخش خصوصی نیز برگزار خواهد شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید