Iranian Agriculture News Agency

حمایت کمیسیون کشاورزی مجلس از عرضه گندم در بورس کالا

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با مثبت خواندن عرضه گندم در بورس کالا گفت: از جمله مزایای عرضه گندم بر اساس طرح قیمت تضمینی، شفافیت قیمت و کیفیت محصول است.


سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با مثبت خواندن عرضه گندم در بورس کالا گفت: از جمله مزایای عرضه گندم بر اساس طرح قیمت تضمینی، شفافیت قیمت و کیفیت محصول است.

علی شاعری در گفتگو با تسنیم در خصوص مصوبه هیئت دولت برای اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم 4 استان در بورس کالای ایران گفت: عرضه گندم در بورس کالا اقدام مثبت و کارشناسی است؛ چرا که از مزایای اصلی عرضه گندم براساس طرح قیمت تضمینی، شفافیت قیمت و کیفیت محصول است، به‌طوری ‌که خریداران به واسطه عرضه گندم در بورس از لحاظ کمی و کیفی با خیال راحت‌تری به عرضه‌هایی که از طریق بورس انجام می‌شود، روی می‌آورند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین مشکلات اصلی گندمکاران را مطالبات معوق دانست و افزود: به طور یقین با عرضه گندم در بورس می‌توان به رفع مشکلاتی که در حال حاضر در پرداخت مطالبات گندمکاران وجود دارد کمک شایانی صورت گیرد و مطالبات گندمکاران در کوتاه‌ترین زمان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: از مزایای دیگر طرح قیمت تضمینی خارج شدن خرید گندم از انحصار دولت و حضور گسترده بخش خصوصی اشاره کرد.

نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس با بیان اینکه با ورود بخش خصوصی شاهد یک رقابت سالم و شفاف در خرید گندم خواهیم بود افزود: هر چه بیشتر بتوانیم بخش خصوصی، مردم و تعاونی‌ها را با مکانیزم بورس وارد تجارت و خرید و فروش محصولات کشاورزی از جمله گندم کنیم به نفع کشاورزان و صنعت کشاورزی خواهد بود، چرا که شفافیت حداکثری به معنای جلوگیری از رانت و امکان سیاست‌گذاری برای مدیران تصمیم‌گیر است
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید