Iranian Agriculture News Agency

دیروز برابربا 7 ژوئیه در چهلمین کنفرانس فائو

بودجه و برنامه کاری تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد تصویب شد

دیروز 7 ژوئیه، در چهلمین کنفرانس فائو با حضور کشورهای عضو، و به اتفاق آرا ، برنامه دوسالانه سازمان ملل متحد در ارتباط با تغییرات آب و هوایی به تصویب رسید و همجنین از تلاش های این نهاد در دستیابی به اهداف توسعه پایدار مربوط به دستور کار توسعه پایدار تا سال 2030 تقدیر شد.

بودجه و برنامه کاری تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد تصویب شد

دیروز 7 ژوئیه، در چهلمین کنفرانس فائو با حضور کشورهای عضو، و به اتفاق آرا ، برنامه دوسالانه سازمان ملل متحد در ارتباط با تغییرات آب و هوایی به تصویب رسید و همجنین از تلاش های مداوم این نهاد در دستیابی به اهداف توسعه پایدار مربوط به دستور کار توسعه پایدار تا سال 2030 تقدیر شد.

به گزارش ایانا از وبسایت فائو شرکت کنندگان کنفرانس به طور رسمی بودجه ای در حدود 1،005.6 میلیون دلار را برای تحویل برنامه فائو به مدت دوسال 2018-2019 که توسط مدیر کل فائو، خوزه گرازیانو دا سیلوا پیشنهادشد، تصویب کردند.

گرازیانو دا سیلوا گفت: "من خشنود هستم از این که بودجه برنامه کاری(1) از سوی تمامی کشورهای حاضر در این کنفرانس بدون رای ممتنع به تصویب رسید. همچنین در حال حاضر و در آینده نیاز به پیاده سازی سیستم های پایدار مواد غذایی برای ارائه مواد مغذی و مواد غذایی در دسترس، خدمات اکوسیستم و انعطاف پذیری نسبت به تغییرات آب و هوایی بری همگان داریم."

وی افزود: "ما واکنش شما را برای تقویت کار فائو در برابر تغییرات آب و هوا دریافت کردیم و از حالا به بعد، در راستای تغذیه مردم، باید دست در دست در این مسیر گام برداریم."

تغییرات آب و هوا

طرح پیشنهادی دوسالانه 2018-2019 فائو (2)، که در کنفرانس فائو تایید شد، دربردارنده برنامه تغییرات آب و هوا و تاثیر آن بر فعالیت های فائو در پرتو توسعه جهانی مانند موافقتنامه پاریس و دستور کار توسعه پایدار برای 2030 انجام می شود.

در کنفرانس به نقش مهم فائو و حمایت از کشورها برای اجرای برنامه های منطقه ای تحت توافقنامه پاریس و تلاش ها برای افزایش انعطاف پذیری و سازگاری با تغییرات آب و هوایی در حالی که اثرات آن را کاهش می دهند، اشاره شد.

همانطور که در کنفرانس برآن تأکید شد، برنامه کاری دو سالانه براساس استراتژی فائو در برابر تغییرات آب و هوا و اجرای برنامه عملی در سطح جهان و در زمینه امنیت غذایی و تغذیه در جزایره کوچک در حال توسعه انجام می شود.

اولویت های فائو

همچنین به پیشرفت های فائو در فرآیند تمرکز زدایی به صورت فعال در تقویت هماهنگی با شرکای ملی و توسعه مشارکت استراتژیک با سایر ذینفعان، بخش خصوصی به خصوص، دانشگاه ها و جامعه مدنی که نقش کلیدی در توسعه دارند، اشاره شد.

گرازیانو دا سیلوا اشاره کرد ، در طول پنج سال گذشته فائو رویکردی جامع برای رسیدگی به چالش های پیچیده و به هم پیوسته داشته ، به طوری که طور همزمان به تقویت حضور در این زمینه و ظرفیت کلی فنی اش در سطح جهان اقدام کرده است.

وی بر تمرکز بر مواد غذایی و کشاورزی در دستور کار توسعه پایدار تاکید کرد و افزود: " این بدان معناست که تلاش های فائو در راستای به دستیابی به اهداف توسعه پایدار و تحقق گرسنگی صفر در جهان به عنوان مرکزیت این اهداف صورت می گیرد."

همچنین مدیر کل، طرح میان مدت و برنامه کاری و بودجه فائو 2018-2019 را که در راستای توسعه 4 هدف انجام می شود ، توضیح داد:

-داشتن یک بودجه رسمی، که بدون تغییر در سطح مشارکت ارزیابی و تخصیص بودجه خالص در مقایسه با 2016-2017، باشد که با جذب و سرمایه گذاری مجدد پس انداز در مناطق اولویت دار انجام شود.

-شناسایی مناطق اولویت دار و تاکید بر مناطقی که نیاز به کمک های داوطلبانه دارند.

-افزایش سهم برنامه همکاری فنی به 14 درصد در تخصیص بودجه خالص.

-در نظر گرفتن ترتیب مدیریت برنامه ها برای سرعت بخشیدن به رسیدن به نتایج موثر و تعیین شده.

حضور در سطح بالا

در مجموع 1150 نماینده از 181 کشور، از جمله رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ،پیتر تامسون، 105 وزیر و 25 معاون وزیر و نمایندگان مجلس در کنفرانس امسال حضور داشتند.

همچنین خالد محبوب، به عنوان مشاور و جایگزین نماینده دائمی پاکستان در فائو و رئیس مستقل شورای اجرایی فائو انتخاب شد؛ وی در حال حاضر رئیس کمیته مالی فائو است.

ترجمه: فرحناز سپهری

1- PWB (programme for work and budget)

2- Climate Change and its impact on the work activities of FAO underscoring

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید