Iranian Agriculture News Agency

ایجاد زنجیره عرضه در بخش کشاورزی سمنان

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان از ایجاد "زنجیره عرضه" در بخش کشاورزی این استان خبر داد.

ایجاد زنجیره عرضه در بخش کشاورزی سمنان

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان از ایجاد "زنجیره عرضه" در بخش کشاورزی این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمد اکبری در گردهمایی تخصصی آموزشی "زنجیره عرضه" در بخش کشاورزی استان سمنان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی این استان اظهار داشت: امروز با توجه به لزوم توسعه بازار محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری این محصولات ایجاد زنجیره توزیع محصولات کشاورزی و دامی بسیار ضروری است .

وی افزود: در این میان صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی نقش و سهم بسیار زیادی در تکمیل این زنجیره‌ها داشته و جایگاه این صندوق‌ها برای تحقق این هدف مهم انکار ناپذیر است .

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه در چندسال اخیر همواره موضوع ایجاد زنجیره توزیع و عرضه محصولات کشاورزی و دامی در استان سمنان مطرح بوده است عنوان کرد: گام‌های اساسی و مهمی نیز در سال‌های اخیر در این زمینه برداشته شده و تحقق آن یکی از اهداف و اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است .

اکبری با اشاره به اینکه زنجیره‌های عرضه در بخش کشاورزی باید در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در همه شهرستان‌های استان سمنان پیگیری شود بیان کرد: با ایجاد این زنجیره توزیعی، واسطه‌ها، دلالان و حلقه‌های اضافی عرضه محصولات بخش کشاورزی و دامی حذف و در هزینه تولید و عرضه این محصولات نیز صرفه جویی می‌شود .

وی اضافه کرد: در نتیجه این طرح، قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و دامی با عرضه مستقیم آن کاهش یافته و این مهم عاملی برای صرفه اقتصادی در حوزه کشاورزی و دامداری استان سمنان خواهد شد .

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه تحقق این هدف سبب تشویق بهره برداران بخش کشاورزی برای ادامه فعالیت تولیدی در این حوزه و در نتیجه پایداری تولید و اشتغال در بخش کشاورزی و دامی می‌شود تصریح کرد: با اجرای طرح ایجاد "زنجیره عرضه" در بخش کشاورزی، بهره برداران بیشتری در این بخش مانده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بر این اساس اجرای آن در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید