Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیش‌بینی کرد؛

تولید 120 هزار تن لیموترش در هرمزگان/ جایگاه برتر هرمزگان در تولید لیموترش

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیرکشت لیمو ترش در سال 96 بیش از 9هزارو 900 هکتار است که پیش بینی می شود از این سطح بیش از 120 هزارتن محصول برداشت شود.

تولید 120 هزار تن لیموترش در هرمزگان/ جایگاه برتر هرمزگان در تولید لیموترش

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیرکشت لیمو ترش در سال 96 بیش از 9هزارو 900 هکتار است که پیش بینی می شود از این سطح بیش از 120 هزارتن محصول برداشت شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مسعود گرگیج با بیان اینکه 12 درصد باغ های استان به کشت لیمو ترش اختصاص دارد .

وی عنوان کرد: شهرستان رودان با سطح زیر کشت 6 هزارو 250 هکتار رتبه اول تولید لیمو ترش و شهرستان میناب با سطح زیرکشت 3 هزارو 133 هکتار در جایگاه دوم تولید لیموترش قرار دارد .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال های اخیر اصلاح و احیاء باغ های قدیمی لیمو ترش استان با ارائه تسهیلات بانکی و نهال های یارانه دار در اولویت برنامه های سازمان جهاد کشاورزی بوده است بیان کرد: تاکنون 30 هزارتن محصول از باغات استان برداشت و روانه بازار های هدف شده است .

گرگیج تصریح کرد: محصولات تولید شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به استان های تهران، اصفهان، فارس و کرمان ارسال می شود .

وی افزود: فصل برداشت از اوایل تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید