Iranian Agriculture News Agency

۱۶مرداد؛ رونمایی از پرفروش‌ترین خودروساز جهان در ایران

۱۶مرداد؛ رونمایی از پرفروش‌ترین خودروساز جهان در ایران


مهرزاد فردوس مدیرعامل گروه صنعتی ماموت در حاشیه مراسم روزصنعت و معدن از رونمایی محصولات فولکس در تاریخ 16 مردادماه خبر داد.

به گزارش ایانا، او در گفت و گویی که امروز با اقتصاد آنلاین داشته است، با بیان اینکه بازار خودرو ایران تحت تاثیر انتظار مشتریان در حال تغییر است افزود: راحتی و آرامش، حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها، امنیت، مصرف بهینه سوخت و ... از نگرانی‌های مردم ایران در این حوزه است.

به گفته او این همکاری منجر به تفکر بیشتر و تحول در صنعت خودرو، و در نتیجه حرکت در مسیر انتخاب وسایل نقلیه و راهکارهای‌ مدرن‌تر در حوزه‌ی حمل و نقل شده است.

با درج نام شرکت ماموت خودرو در سایت شرکت فولکس واگن رسماً این شرکت به عنوان نماینده فولکس در ایران معرفی شده است.

به گزارش ایانا، فولکس‌واگن شرکت خودروسازی آلمانی است، که هم‌اکنون بزرگ ترین خودروساز اروپا بوده و بعد از جنرال موتورز، دومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان محسوب می‌شود .

این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی، آدولف هیتلر بنا نهاده شد. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین شرکت تأسیس شده، فولکس‌واگن نامیده شد که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم است .

طی سال‌ها فولکس واگن توانسته است به یکی از معتمدترین خودروسازان جهان بدل شود. فولکس قورباغه‌ای همچنان یکی از رکوردداران فروش در سطح جهان است و خودروهایی مانند فولکس‌واگن پاسات و فولکس‌واگن گلف نیز شهرت جهانی دارند. این شرکت همچنین در میان تمامی خودروسازهای جهان، بیش ترین میزان سرمایه‌گذاری را در بخش تحقیق و توسعه هزینه می‌کند

در سال ۲۰۱۲ شرکت فولکس‌واگن بیش از ۵ میلیون و هفتصد دستگاه خودرو تولید کرده و بیش از ۱۰۳ میلیارد یورو درآمد داشته که سود خالصی معادل ۳ ٫ ۶ میلیارد یورو را نصیب این شرکت نموده‌ است.

در ژانویه ۲۰۱۷ شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد با سبقت گرفتن از رقیب ژاپنی خود، تویوتا، به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شده است. فولکس واگن با انتشار تازه‌ترین آمار فروش خود در سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرد توانسته حدود ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار خودرو در این مدت در کشورهای مختلف جهان به فروش برساند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید