Iranian Agriculture News Agency

کشت کلم آبی صددرصد ارگانیک در امارات متحده عربی

کلم آبی، 100 درصد ارگانیک و دارای ارزش غذایی بالایی است/ کلم آبی آهن بیشتری نسبت به گوشت گاو، کلسیم بیشتری نسبت به شیر و ویتامین C بیشتری نسبت به اسفناج دارد

بخشی از صنایع غذایی Global Food Industries به نام Albatha Group در امارات متحده عربی، در حال توسعه یک مزرعه بزرگ آبی برای تولید کلم پیچ، یکی از سبزیجات با ارزش موا مغذی بالا است.

کلم آبی، 100 درصد ارگانیک و دارای ارزش غذایی بالایی است/ کلم آبی آهن بیشتری نسبت به گوشت گاو، کلسیم بیشتری نسبت به شیر و ویتامین C بیشتری نسبت به اسفناج دارد

بخشی از صنایع غذایی Global Food Industries به نام Albatha Group در امارات متحده عربی، در حال توسعه یک مزرعه بزرگ آبی برای تولید کلم پیچ، یکی از سبزیجات با ارزش موا مغذی بالا است.

به گزارش ایانا از وبسایت zawya این کلم آبی پس از برداشت، به سرعت با حداقل میزان فرآوری، منجمد می شود، در حالی که این انجماد به حفظ طراوت وتازگی، افزایش عمر مفید و ارزش مواد مغذی کلم کمک می کند.

وزارت بهداشت، درمان و پیشگیری، طرحی تحت عنوان 'رستوران ها ی سالم ' به منظور تشویق رستوران ها برای گنجاندن حداقل دو گزینه سالم در منوی بزرگسالان و ارایه لیستی از غذاهای سالم برای انتخاب های غذایی کودکان، در راستای ترویج سبک زندگی سالم، در جامعه اجرا کرده است.

Jacek Plewa ، مدیر Global Food Industries گفت: "کلم پیچ را می توان در رستوران های مختلف در سراسر امارات متحده عربی به عنوان یک میان وعده سالم سفارش داد. کلم پیچ آبی (بدون استفاده از خاک)( Aqua kale ) ، 100 درصد ارگانیک و دارای ارزش غذایی بالایی است."

وی افزود: " با توجه به استفاده بسیار کارآمد از آب و دارابودن سیستم 100 درصدی بازیافت آب، ما می توانیم 25 درصد بیشتر مواد غذایی نسبت به روش مرسوم با همان میزان آب تولید کنیم. همچنین اقدامات این مرکز درنوع خود در منطقه، قابل توجه بوده و در حال حاضر رویکرد ما به سمت ایجاد یک اکوسیستم سبز پایدارتر است."

همچنین صنایع جهانی غذایی ( Global Food Industries در زمینه پرورش کلم آبی منجمد در رقابت هایی تحت عنوان "بهترین نوآوری میوه و سبزیجات" در زمان برگزاری نمایشگاه گلفود (1) برنده شد.

کلم پیچ، از خانواده کلم و سبزیجات برگ سبز است که کم کالری، دارای فیبر بالا و بدون چربی است. به طوری که یک فنجان کلم 36 کالری، 5 گرم فیبر و 0 گرم چربی دارد. کلم پیچ حاوی تقریبا دو برابر ویتامین K نسبت به سایر سبزیجات کلمی است.

این نوع کلم پیچ، آهن بیشتری نسبت به گوشت گاو، کلسیم بیشتری نسبت به شیر و ویتامین C بیشتری نسبت به اسفناج دارد . کلم پیچ دارای مزایای مختلفی است و به آسانی می تواند در رژیم غذایی روزانه افراد به شکل سالاد، آب میوه، چای کلم ( kale tea )گنجانده شود. همچنین به کنترل دیابت و چاقی، افزایش ایمنی و سم زدایی کمک می کند.

Jacek گفت: "این نوع کلم ( aqua kale ) بر روی آب رشد کرده و دارای روند تولید 100 درصد ارگانیک است و در تولید از آفت کش استفاده نمی شود و 100 درصد طبیعی است و دارای خواص تغذیه ای بالا در مقایسه با کلم که در خاک رشد کرده است. این درحالی است که کلمی که در خاک رشد کرده از آفت کش عاری نیست. "

وی افزود: "ما خشنود هستیم از این که کاشت کلم بدون استفاده از خاک را در راستای بهداشت و مسائل غذایی مردم امارات متحده عربی و مناطق اطراف آن معرفی کرده ایم."

Jacek خاطر نشان کرد: "کلم پیچ آبی منبع مناسب تغذیه برای نسل های آینده است. هدف ما حفظ و ترویج یک سیستم تامین مواد غذایی سالم در بازار امارات متحده عربی است."

کلم پیچ آبی در شرایط aquaponic ، به صورت روش سازگار با محیط زیست رشد می کند. روش aquaponic یک محیط همزیستی و ترکیبی از آبزی پروری و سیستم هیدروپونیک ( آبکشت یا کشت گیاه بدون خاک) است. هدف آن مشارکت همزیستی برای موجودات اکوسیستم، کاهش تاثیر بر محیط زیست است. کشت کلم پیچ آبی با بهره بردن از فناوری به نسبت کشت کلم پیچ معمولی، میزان انرژی مصرفی اش در هر کیلو تولید کلم به حداقل می رسد.

همچنین کلم پیچ آبی منجمد به آسانی در تهیه غذا ها و سالادها استفاده شده ونیاز به پوست کندن و شستشو ندارد.

گفتنی است، گروه Albatha Group (بخشی از Global Food Industries )، یکی از بزرگترین شرکت ها در امارات متحده عربی، با بیش از 25 شرکت و بیش از هفت هزار کارمند است که در هفت بخش صنعت از جمله خودرو، مصرف کنندگان، مهندسی، محصولات خانگی، املاک و مستغلات، بهداشت و درمان، خانگی و مراقبت شخصی پراکنده هستند.

کسب و کار Albatha با دارابودن شبکه توزیع گسترده از خاورمیانه و شمال آفریقا گرفته تا شبه قاره هند تا اروپا پراکنده است.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- نمایشگاه گلفود، Gulfood ، بزرگترین نمایشگاه سالانه محصولات غذایی و آشامیدنی در جهان است که کسب و کارها در این حوزه از سراسر جهان به مدت 5 روز در آن شرکت می کنند و مرکز تجارت جهانی دبی میزانی این نمایشگاه را برعهده دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید