Iranian Agriculture News Agency

دبیر همایش بین‌المللی کشت بافت خرما خبر داد:

کشت بافت خرما در ایران توسعه می‌یابد

روش‌های سنتی پاسخگوی اصلاح و بهسازی نخلستان‌های کشور نیست و کشت بافت، برگزیده‌ترین شیوه برای برون رفت از این معضل است.

کشت بافت خرما در ایران توسعه می‌یابد

روش های سنتی پاسخگوی اصلاح و به سازی نخلستان های کشور نیست و کشت بافت، برگزیده ترین شیوه برای برون رفت از این معضل است.

ایرج رستگار، دبیر همایش بین المللی کشت بافت خرما با بیان این موضوع عنوان دکرد: طی سال های اخیر، کشت بافت در ایران روند رو به جلو و توسعه را داشته است و این روند برای تمامی محصولات استراتژیک از جمله خرما ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که در سال گذشته تلاش های مراکز کشت بافت کشور گام های موثری برای ممانعت خروج ارز از کشور داشته است، گفت: ایران از ورود پایه های میوه های دانه دار و هسته دار بی نیاز شد.

رستگار با بیان این که برای محقق ساختن توسعه کشت بافت از جمله خرما اقدام به برگزاری همایش بین المللی کشت بافت خرما نموده ایم افزود: همایش بین المللی کشت بافت خرما با حضور متخصصان کشت بافت کشور عمان، سه شنبه بیستم تیر ماه ساعت 9 صبح در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) کرج برگزار می شود.

رستگار دبیر همایش با بیان این که همایش فوق با حضور معاونت وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان مجلس و متخصصان و پژوهشگران کشت بافت ایران برگزار می شود، گفت: با توجه به اینکه در این همایش، پروتکل کامل کشت بافت خرما ارایه می شود دعوت می گردد دانشجویان بیوتکنولوژی این فرصت مغتنم را از دست ندهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید