Iranian Agriculture News Agency

آغاز طرح دریابست در آب‌های ساحلی بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با آغاز طرح دریابست در آب های ساحلی این استان از 16 تیرماه عملیات صید و صیادی و دریا روی صیادان به مدت یکماه ممنوع است.

آغاز طرح دریابست در آب‌های ساحلی بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با آغاز طرح دریابست در آب های ساحلی این استان از 16 تیرماه عملیات صید و صیادی و دریا روی صیادان به مدت یکماه ممنوع است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر، غلامعباس زنده بودی افزود: طرح دریابست با تصمیم مسئولان شیلات استان و با هدف مدیریت بهتر صید و صیادی و حفظ ذخایر آبزیان دریایی هر سال یکماه پیش از آغاز فصل صید میگو در آبهای این استان به اجرا درمی آید .

وی اضافه کرد: در مدت اجرای طرح دریابست هیچ صیادی با هیچ ادوات و ابزار صیدی و در هیچ نقطه ای اجازه صید در آبهای ساحلی را ندارد .

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌ های صیادی ‌بوشهر نیز گفت: با اجرای طرح پایش ذخائر میگو در 30 ایستگاه دریایی برای جلوگیری از بروز مشکلات، تجهیزات صید و صیادی از جمله گرگور، تورصیادی و دیگر تجهیزات در آبهای‌ بوشهر جمع‌آوری می‌ شود .

محمد آبخو افزود: برهمین اساس به صیادان استان بوشهر اعلام شده برای جلوگیری از بروز مشکلات در اجرای طرح پایش ذخایر میگو اقدام به جمع آوری ابزار و ادوات صید خود در مناطق یاد شده کنند .

وی با اشاره به اینکه نتیجه طرح گشت پایش ذخایر میگو در آبهای استان بوشهر در کمیته مدیریت صید استان بررسی می ‌شود افزود: گشت تحقیقاتی دریایی پایش ذخایر میگو در این استان، در30 نقطه از منطقه دریایی مُطاف در جنوب تا جزیره شمالی در شمال استان را بررسی می ‌کند .

آبخو، زمان تعیین آغاز صید میگو را نتیجه تصمیم ‌گیری در کمیته مدیریت صید استان بوشهر دانست و افزود: امسال یک هزار و 350 فروند لنج و قایق در صید میگو فعالیت می‌ کنند و از شناورهای بدون هویت در این تلاش صیادی جلوگیری می‌ شود .

وی یادآور شد: هشت هزار صیاد استان بوشهر پارسال با یک هزار و 234 قایق و لنج در 42 روز زمان آزادی صید، یک هزار و 296 تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال 94 کاهش 3 درصدی داشت .

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ‌های صیادی استان بوشهر میگوی آبهای استان بوشهر را از بهترین گونه میگو، بازار پسند و صادراتی عنوان کرد و گفت: بیش از70 درصد ذخایر میگوی آبهای این استان از نوع ببری سبز است که از بهترین میگوی خلیج فارس به شمار می ‌رود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید