Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه جگر و دل و قلوه تهران در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

واردات لاشه بدون جگر/ کسادی کاسبی جگرکی‌ها

یکی از محصولات فرعی که از کشتار دام به دست می‌آید، جگر و دل و قلوه است که در صورت کاهش کشتار، از مقدار این محصولات نیز کاسته خواهد شد.

واردات لاشه بدون جگر/ کسادی کاسبی جگرکی‌ها


یکی از محصولات فرعی که از کشتار دام به دست می‌آید، جگر و دل و قلوه است که در صورت کاهش کشتار، از مقدار این محصولات نیز کاسته خواهد شد.

رئیس اتحادیه جگر و دل و قلوه تهران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: از زمانی که ورود گوشت به‌صورت لاشه به کشور آغاز شد، محصولات فرعی آن مانند جگر کاهش یافت.

غلامحسن شیرازی با اشاره به کاهش کشتار دام در تهران، افزود: تا چند ماه قبل، حداقل روزانه 20 هزار رأس دام در کشتارگاه‌های تهران ذبح می‌شد، اما اکنون تعداد این کشتار به پنج یا شش‌هزار راس تقلیل یافته و همین موضوع، کمبود جگر را رقم زد.

به گفته وی، از طرفی در ماه رمضان، تقاضا برای مصرف این محصول کاهش یافته و پس از آن نیز با گرم شدن هوا و مهم‌تر از همه شیوع بیماری تب‌کریمه کنگو، بیش از پیش کاسبی جگرکی‌ها کساد شد. این در حالی است که نه‌تنها امکان تقلب در صنف جگرفروشان وجود ندارد، بلکه تمام محصولات این واحدها طبق مجوز سازمان دامپزشکی تهیه و ارسال می‌شود؛ بنابراین جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

شیرازی اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و 500 واحد صنفی در تهران فعالیت می‌کنند که متأسفانه بازار بیشترشان از رونق افتاده و در کنار آن، دست‌کم 60 واحد غیرمجاز که به صورت دستفروشی اقدام به توزیع محصول می‌کنند، مزید بر علت شده است. در صورتی که به هیچ عنوان چنین واحدهایی مورد تأیید اتحادیه نیست و شهرداری هم نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.

رئیس اتحادیه جگر و دل و قلوه در پایان تأکید کرد: از یک طرف گوشت به‌صورت لاشه و بدون جگر وارد می‌شود و از طرف دیگر، دام زنده ایرانی به کشورهای عربی می‌رود؛ هرچند که برخی معتقدند صادرات در حال حاضر متوقف است، اما هنوز قاچاق دام وجود داشته و از بین نرفته است./

V-960418-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید