Iranian Agriculture News Agency

موفقیت‌ها در زمینه پروژه‌های گرسنگی صفر و توسعه پایدار برجسته شدند

افتخارآفرینان در کنفرانس بین‌المللی فائو معرفی شدند

دولت ها، روزنامه نگاران، سازمان های غیر دولتی و تیم سازمان ملل متحد که در زمینه پایان دادن به گرسنگی و ترویج و توسعه پایدار، افتخاری کسب کرده بودند ، در چهلمین اجلاس بین المللی فائو معرفی شدند.

افتخارآفرینان در کنفرانس بین‌المللی فائو معرفی شدند

دولت ها، روزنامه نگاران، سازمان های غیر دولتی و تیم سازمان ملل متحد که در زمینه پایان دادن به گرسنگی و ترویج و توسعه پایدار، افتخاری کسب کرده بودند، در چهلمین اجلاس بین المللی فائو معرفی شدند.

به گزارش ایانا از وبسایت فائو، وزارتخانه هایی از آنگولا و جمهوری دومینیکن، سازمان بین المللی مهاجرت، رابوبانک ( Rabobank ) و کمیسیون حفاظت از منابع زنده دریایی قطب شمال از جمله نهادهایی بودند که افتخاری در راستای امنیت غذایی و توسعه پایدار کسب کرده بودند و از آن ها به خاطر اقدامات شان، قدردانی شد.

در زمان برگزاری کنفرانس بین المللی فائو، مدیر کل فائو، خوزه گرازیانو دا سیلوا طی مراسمی، از 10 نهاد و فرد قدردانی و به آن ها جوایزی اهدا کرد.

دبیر کل فائو گفت: "این مهم است که نتایج مثبت و روش هایی را که می توانیم با یکدیگر کار کنیم تا به گرسنگی پایان دهیم، نشان دهیم."

سازمان بین المللی مهاجرت IOM) ) و بنیاد رابوبانک هلند جایزه ژاک دیوف ( Jacques Diouf Award ) را به دلیل کمک های شان برای بهبود امنیت غذایی جهان دریافت کردند، رابوبانک، به خاطر حمایت فنی و مالی برای تعاونی های تولید روستایی و تجارت کشاورزی و همچنین تعهد به پایداری در سیستم های غذایی و سازمان بین المللی مهاجرت برای تلاش هایش به منظور ارتباط بحث جهانی افزایش مهاجرت با مسائل امنیت غذایی و توسعه، موفق به دریافت این جایزه شدند.

گرازیانو دا سیلوا گفت: "سازمان بین المللی مهاجرت و فائو در حال کار برای رسیدگی به مشکل ساختاری مهاجرت و تقویت توسعه پایدار هستند."

این درحالی بود، که وزارت شیلات آنگولا و شورای ملی توسعه و مقررات صنعت لبنی وزارت کشاورزی جمهوری دومینیکن به طور مشترک جایزه ادوارد سائوما ( Edouard Saouma Award ) را به دلیل اجرای پروژه های کارمد با تامین بودجه برنامه توسط همکاری فنی فائو (1) ، دریافت کردند.

آنگولا برای اجرای پروژه با هدف ترویج شیوه های مناسب در بعد از برداشت، پردازش و ذخیره سازی محصولات شیلات، بهبود معیشت افراد آسیب پذیر، جوامع دور افتاده، توانست این جایزه را ا زآن خود کند. همچنین شورای لبنی جمهوری دومینیکن برای نقش برجسته اش در اجرای پروژه چند جانبه فائو در راستای بهبود تولید، جمع آوری، بازرسی و بازاریابی شیر در منطقه جزیره ای، موفق به دریافت این جایزه شد.

همجنین جایزه مارگاریتا لیزاراگا ( Margarita Lizárraga Award ) ، جایزه ای که به شخص یا سازمانی برای اقدام ویژه اش در اجرای مسئولانه در زمینه شیلات اعطا می شود، امسال به کمیسیون حفاظت از منابع زنده دریایی قطب جنوب CCAMLR) )، به دلیل حفاظت و مدیریت منابع زنده دریایی در منطقه وسیع اقیانوس منجمد جنوبی، داده شد.

تقدیر از روزنامه نگاران کنیا و ساموا (2)

درهمین راستا، دو روزنامه نگار به دلیل گزارش های شان برای شاساندن امنیت غذایی و مسائل مربوط به توسعه روستایی در کشورهای در حال توسعه و با تمرکز بر جامعه مدنی موفق به دریافت جایزه ا. اچ. بوئرما فائو ( FAO's A.H. Boerma Award ) شدند.

زینب وانداتی از تلویزیون ملی کنیا به خاطر گزارشات اش در بخش هفتگی بخش غذایی روزهای جمعه تلویزیون ملی کنیا، که توجهات را به سوی مسائل مربوط به امنیت غذایی در کنیا و در سراسر منطقه جلب کرده، توانست این جایزه را کسب کند. همچنین کنی لسا، از ساموآ آبزرور( Samoa Observer )، برای تعهدش به عنوان سردبیر یک روزنامه منطقه اقیانوس آرام، نسبت به پوشش دادن مسائل کشاورزی و امنیت غذایی به ویژه در مورد چالش های مناطق جزیره ای کوچک در حال توسعه ( Small Island Developing States ) موفق به دریافت این جایزه شد.

تجلیل از کارکنان فائو برای خدمات برجسته

همچنین جایزه ب. ار. سن ( B.R. Sen Award ) به سه عضو فائو به دلیل انجام اقدامات شان در زمینه ترویج کشاورزی پایدار، ایجاد جوامع انعطاف پذیر روستایی و بهبود امنیت غذا و تغذیه، تعلق گرفت، این جایزه به اعضای فائو برای مشارکت شان در پیشبرد کشورهای محل حوزه فعالیت شان داده می شود.

گفتنی است رافائل زاوالا، از دفتر فائو در کلمبیا توانست به دلیل نتیجه تلاش هایش در حمایت از روند صلح در منطقه کشور آمریکای جنوبی جایزه را به دست آورد. همچنین فاتوما سید، از دفتر فائو در مالی، برای سیستم نوآورانه کوپن، برای کمک به کشاورزان آسیب دیده از جنگ و تومیو شیچیری، از دفتر فائو در افغانستان، برای کمک به مدیریت آب کشور، موفق به دریافت جایزه شدند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- FAO's Technical Cooperation Programme (TCP)

2- Samoa : کشوری که در قاره اقیانوسیه واقع است. این جزیره همچون هاوایی در یک نقطه دور افتاده از اقیانوس آرام واقع شده‌ است و یک جزیره گردشگری به شمار می‌آید .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید