Iranian Agriculture News Agency

سمن‌های لرستان، پیشتاز فعالیت‌های محیط زیستی

این هفته نیز همچون هفته‌های قبل سمن‌های محیط زیستی برنامه‌های متعددی را در کشورمان برگزار کردند، اما فعالان محیط زیستی در خرم آباد و لرستان پیشتاز بودند.

سمن‌های لرستان، پیشتاز فعالیت‌های محیط زیستی

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)-شهلا ایادی

این هفته نیز همچون هفته‌های قبل سمن های زیستی برنامه‌های متعددی را در کشورمان برگزار کردند، اما فعالان محیط زیستی در خرم آباد و لرستان پیشتاز بودند .

هفته گذشته سمن‌ها برای تغییر گرد هم آمدند. نشست گهر با میزبانی انجمن مردم نهاد بلوطبان و با حضور انجمن‌های فعال 10 استان کشور در حاشیه دریاچه گهر برای تعامل هرچه بهتر سمن ها و چاره اندیشی برای حفاظت جامع‌تر از محیط زیست در لرستان برگزار شد . این نشست فرصتی برای تبادل اطلاعات، برگزاری کارگاه‌های متفاوت، پاکسازی، شب فرهنگی و جلسات پرسش و پاسخ از رییس پاسگاه منطقه حفاظت شده اشترانکوه شد .

از دبیر شبکە تشکل‌های محیط زیستی مردم نهاد کردستان و مدیر عامل انجمن پاژین بانە، "حامد اسراری" جهت شرکت در کنفرانس بین‌المللی مقابلە با گرد و غبار در تهران دعوت شد. انجمن محیط زیست و منابع طبیعی استان خوزستان نشست آب و امنیت را با حضور آیت آلله حیدری (نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان ) و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار کرد. برنامه هفتگی غذا رسانی به حیوانات در حاشیه شهر خرم آباد توسط انجمن حامیان حیوانات لرستان انجام شد. با همیاری گروه عاشقان طبیعت سروستان و محیط بانان منطقه حفاظت شده جنگل شدید تنگ قشقه سروستان در تعمیر و لوله کشی آب چشمه موردی و آبرسانی به پاسگاه محیط بانی منتقل شد. اعضای این سمن همچنین در لایروبی آبشخورهای حیات وحش چشمه تنگ سرخونی و تعمیر و راه‌اندازی تلمبه بادی برای تامین آب حیات وحش منطقه حفاظت شده همکاری کردند.

موسسه ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی در پارک ساحلی الغدیر اقدام به جمع‌آوری ته سیگار از سطح پارک‌های شهر جهت فرهنگسازی برای نریختن این زباله سمی روی زمین کردند. جمع‌آوری امضا برای تصویب قانون حمایت از حیوانات ، توسط انجمن حامیان حیوانات لرستان در خرم آباد انجام گرفت .

سه شنبه‌های بدون خودرو هم در شیراز هر هفته به‌طور مستمر با حمایت و میزبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز که این هفته با حضور آتش نشانان قهرمان برگزار شد. روبان نارنجی‌ها هم در رشت اقدام به جمع‌آوری و امضای طومار تصویب قانون حمایت از حیوانات توسط سید میثم موسوی بازیگر و کارگردان، خبرنگار وسفیر محیط زیست کردند.

نشست جمعی از اعضای سمن سامان پویا با مسئولان مرکز بهداشت شهرستان سامان به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات در حاشیه نمایشگاهی با این موضوع برگزار شد.

زاگرس هیچوقت تنها نیست

آتش‌سوزی پشت تپه کوله با همت کمیته عملیاتی انجمن ژیوای پاوه، کمیته ژیوای دوریسان و تلاش کارکنان اداره منابع طبیعی پاوه و آتش‌نشانی مهار شد همچنین حضور یک بانو در کنار قهرمان حریق‌های زاگرس در اطفا حریق منطقه سرده‌ره پاوه نشان از حضور قدرتمند بانوان در این فعالیت‌ها را دارد. سازمان مردم نهاد پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه در نظر دارد به مناسبت روز جهانی بدون کیسه‌های پلاستیکی همایشی با حضور مسئولان استان و فعالان ملی محیط زیست برگزار کند. آبیاری نهال‌های سایت سنگ‌نوردی خرم آباد توسط انجمن مردم نهاد بلوطبان انجام شد.

با همت انجمن حامیان محیط زیست ابو زید آباد، شناسایی چشمه‌های کوچک آب در پناهگاه حیات وحش یخاب برای لایروبی و ساخت آبشخور جهت استفاده بهینه از آب موجود با کمک افراد محلی انجام شد. جمعیت پژواک طبیعت دوازدهمین برنامه خود را به سفری محیط زیستی در منطقه ی خوش آب و هوای پل خواب اختصاص داده است که این منطقه در جاده چالوس واقع شده است. این سفر در تاریخ 30 تیر برگزار می‌شود و اهداف آن جمع‌آوری زباله، گفتگوی محیط زیستی و آموزش تولید کمپوست در منزل است.

انجمن "صلح با طبیعت اصفهان" روز جمعه 16 تیر ماه، برنامه خود را به پاکسازی حاشیه رودخانه و بازدید از روستای مارکده و قوچان اختصاص داد.

توزیع کیسه پارچه‌ای توسط تشکل نهضت سبز زاگرس در سه شنبه بدون کیسه پارچه‌ای در راستا شهر پاک در فروشگاه‌های شهر یاسوج، این گروه هر سه شنبه در یکی از فروشگاه‌های شهر یاسوج جهت تشویق مردم به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای اقدام به توزیع رایگان کیسه پارچه‌ای می‌کنند و همچنین آبیاری نهال‌های کاشته شده در فروردین ٩٦ گلابی وحشی و زالزالک در پارک جنگلی یاسوج توسط نهضت سبز زاگرس انجام شد.

L-960419-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید