Iranian Agriculture News Agency

گام های موفق در تهیه واکسن سرطان

دو تحقیق مهم در زمینه واکسن سرطان در آلمان و امریکا، مرحله اول آزمایشات تجربی را با موفقیت گذرانده اند. مرحله ایی که درمان واکسن سرطان بر روی چند انسان انجام شده است.

نزدیک به ۹ میلیون انسان هر ساله با سرطان می میرند و با وجود شیوه های بسیار متنوع مبارزه با این بیماری، به خاطر افزایش درصد مبتلایان به سرطان، از تعداد آن کاسته نمی شود .

روند جلوگیری از مرگ ناشی از سرطان در کشورهای ثروتمند به خاطر ابداع انواع درمان ها کاهش یافته است و به عنوان مثال آخرین آمار امریکا حکایت از کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر مبتلایان دارد .

دو تحقیق مهم در زمینه واکسن سرطان در آلمان و امریکا، مرحله اول آزمایشات تجربی را با موفقیت گذرانده اند. مرحله ایی که درمان واکسن سرطان بر روی چند انسان انجام شده است .

قرار اصلی این شیوه درمان از طریق ایجاد واکسن از سلول های سرطانی است. محققین آالمانی و امریکایی به طور مستقل، سلول های مرده سرطان پوست melanoma را به بدن خود همان بیماران سرطانی تزریق کردند. روشی که به هر فرد مبتلا اجازه می دهد سلول های دفاعی ضد همان سرطان را خودش تولید کند .

نیمی از مبتلایان بعد از حدود دو سال، اثری از سرطان در بدن شان مشاهده نشده است و نیمی دیگر نیز احتیاج به افزایش سیستم دفاع بدن داشتند و آن ها نیز قادر به کنترل سرطان گشتند .

این روش، یکی از کم آسیب ترین ها است و می تواند به سرعت برای مقابله با انواع سرطان ها هم مورد استفاده قرار بگیرد. در مرحله دوم، مقدار داروها تنظیم یافته تر واهند بودد و تعداد افرادی که تحت مداوا قرار می گیرند بسیار زیاد خواهد بود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید