Iranian Agriculture News Agency

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

اشتغالزایی تحقیقات محور، اولویت راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی است

اراک - ایرنا - معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اشتغالزایی تحقیقات محور در مناطق روستایی و تکیه بر شیوه های نوین و علمی در کسب و کار حوزه کشاورزی، برنامه های مهم و اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی است.

اشتغالزایی تحقیقات محور، اولویت راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی است

اراک - ایرنا - معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اشتغالزایی تحقیقات محور در مناطق روستایی و تکیه بر شیوه های نوین و علمی در کسب و کار حوزه کشاورزی، برنامه های مهم و اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی است .

کاظم خاوازی در آیین معارفه رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در اراک افزود: انتقال این یافته ها به مزارع و عرصه های کشاورزی تاثیر بسزایی در افزایش و پایداری تولید و اشتغال در مناطق روستایی دارد و این مهم تحت عنوان طرح نوین ترویج در کشور در حال اجرا است .

وی ادامه داد: بر این اساس تالار ترویج دانش کشاورزی در این سازمان ایجاد شده و تمام این یافته ها به صورت رایگان در اختیار کارشناسان و مروجان قرار گرفته است .

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی خاطر نشان کرد: به منظور انتقال یافته های کشاورزی به مزارع و عرصه ها، امور تحقیقاتی از حالت حضوری در مرکز پژوهشی کشاورزی خارج شده است و مراحل تحقیق به مزارع و ابعاد عملی و تولید انتقال یافته تا نتایج مطلوب تری حاصل شود .

خاوازی گفت: سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی هیچ گونه محدودیتی در منابع مالی برای اجرای طرح های پژوهشی مورد نظر بهره برداران ندارد و این منابع برای رفع مشکلات این بخش در اختیار استان ها و ستاد ها قرار گرفته است و تا بر اساس آن کارهای موثر را پیش نهاد و در قالب این طرح ها اعتبار مورد نظر تخصیص یابد .

معاون هماهنگی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی در این نشست گفت: با توجه به نامگذاری سال و لزوم اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، توجه به بخش کشاورزی به عنوان پایه و اساس اقتصاد نقش مهمی در تحقق منویات مقام معظم رهبری و توسعه اقتصادی استان و کشور به همراه دارد .

ظفر افشون افزود: اجرای سیاست ها و استراتژی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در دراز مدت و حضور حداکثری تولیدات بخش کشاورزی در بازارهای داخلی و جهانی با اجرا و توجه هرچه بیشتر به طرح ها تحقیقاتی و پژوهشی در بخش کشاورزی محقق می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به کمبود آب کشاورزی و قرار گرفتن این استان در منطقه خشک و نیمه خشک اقدام های مناسبی در راستای افزایش بهره وری از آب کشاورزی انجام شده است و باید برای خروج از این مشکلات، تصمیمات شایسته ای صورت پذیرد .

علی بابایی، آموزش و ترویج کشاورزان را برنامه های مهم جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد و افزود: افزایش سطح آگاهی و آموزش کشاورزان نقش مهمی در افزایش و تولید محصولات با کیفیت و صادرات این محصولات به خارج از کشور دارد .

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت مراکز تحقیقاتی در راستای انجام اهداف سازمان و رفع نیازهای و مشکلات استان از برنامه های این مرکز است .

غلامرضا گودرزی افزود: تقویت ارتباط تحقیقات، اجرا و تدوین را از دیگر برنامه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی است و تلاش می شود این مهم با هماهنگی هرچه بیشتر سازمان جهاد کشاورزی با این مرکز محقق شود .

در این آیین از خدمات حمیدرضا دری تقدیر و غلامرضا گودرزی به عنوان رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی معرفی شد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید