Iranian Agriculture News Agency

اداره آموزش مانیل اعلام کرد

ممنوعیت فروش و مصرف نوشابه گازدار و تنقلات با ارزش غذایی پایین در مدارس فیلیپین/پایلوت برنامه ارایه وعده های غذایی سالم در استان ایلکوس انجام می شود

معلمان و کارکنان مدارس و ادارات استان ایلکوس نورت فیلیپین (Ilocos Norte ) برای استفاده و ارایه وعده های غذایی سالم آماده می شوند.

ممنوعیت فروش و مصرف نوشابه گازدار و تنقلات با ارزش غذایی پایین در مدارس فیلیپین/پایلوت برنامه ارایه وعده های غذایی سالم در استان ایلکوس انجام می شود

معلمان و کارکنان مدارس و ادارات استان ایلکوس نورت فیلیپین ( Ilocos Norte ) برای استفاده و ارایه وعده های غذایی سالم آماده می شوند.

به گزارش ایانا از وبسایت pna.gov.ph در حمایت از دستور 2017 دپارتمان آموزش، آدری دایان آلبانو، پرستار بخش مدارس ایلوکوس نورت، گفت: "در حال حاضر نوشیدنی های گازدار و مواد غذایی با ارزش غذایی پایین در تمام مدارس و ادارات DepEd ( Department of Education ) ممنوع شده است."

در اداره بخش آموزش ایلکوس نورت، علف لیمو ( Lemongrass ) (1) آب پز و کالامانسی (نوعی از مرکبات) و عسل به عنوان میان وعده برای رفع خستگی استفاده می شود که این ماده غذایی می تواند به همراه کوکی ها تازه پخته شده و دیگر میوه های محلی مصرف شود.

فراموش نشود که مواد غذایی و میان وعده ها باید همراه دانش آموزان از خانه آورده شود. همچنین فروشندگان خیابانی در نزدیکی مدارس، برای حمایت از ترویج تغذیه سالم و الگوی درست غذایی، به این حرکت پیوسته اند.

بر اساس دستور العمل غذایی منتشر شده توسط DepEd ، آلبانو گفت: "به مسوولان غذاخوری مدارس توصیه شده تا از مواد غذایی و آشامیدنی سالم تر استفاده کنند. این موضوع با دسته بندی به صورت سبز، زرد و قرمز مشخص شده است."

دسته "سبز" اشاره به سبزیجات، میوه ها و سبزیجات ریشه ای دارد که می توانند روزانه در مدارس فروخته شوند؛ رنگ "زرد" شامل مواد غذایی فرآوری شده مانند "توکینو" (نوعی بیکن) و "لانگانزیا" (نوعی سوسیس) و مواد حاوی قند بالا مانند banana cue (میان وعده معروف فیلیپین) (2) و بستنی که حداقل یک بار یا دو بار در هفته باید ارایه شوند.

این درحالی است که مواد غذایی که جزو دسته "قرمز" هستند، نباید در مدارس فروخته شوند. چراکه این موادغذایی با فرآوری بالا و قند و چربی زیاد هستند که از آن جمله می توان به نوشیدنی های شیرین شده با شکر همچون نوشابه، آب میوه و پودر آب میوه اشاره کرد.

سرپرست برنامه ویلما ادا، از تمام افراد خواست تا در زمینه خلاقیت آماده سازی مواد غذایی به خصوص برای کودکان مدارس همکاری کنند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Lemongrass : نوعی از علف های استوایی است که بوی لیمو می‌دهد. اسانس این گیاه دارای خواصی مانند آنتی باکتریال قوی، اشتها آور، ضد کرم و ضد نفخ است.

2- banana cue ، از موز سرخ شده با پوشش شکر قهوه ای کارامل شده تهیه می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید