Iranian Agriculture News Agency

برنامه ای برای ایجاد علاقه در جوانان بنین

ان جی او YISA و Deans قرارداد کارآفرینی کشاورزی در بنین (Benin) امضا کردند/برنامه YISA ایجاد نسلی موفق در کشاورزی پایدار در نیجریه و تمامی قاره بزرگ آفریقا است

سازمان غیر دولتی ابتکار جوانان برای کشاورزی ارگانیک1(YISA) و انجمن کشاورزی دینز (Deans) در دانشگاه های نیجریه2(ADANU) یادداشت تفاهمی را برای کمک به ترویج علاقه جوانان در کشاورزی به عنوان کسب و کار امضا کردند.

ان جی او YISA و Deans قرارداد کارآفرینی کشاورزی در بنین (Benin) امضا کردند/برنامه YISA ایجاد نسلی موفق در کشاورزی پایدار در نیجریه و تمامی قاره بزرگ آفریقا است

سازمان غیر دولتی ابتکار جوانان برای کشاورزی ارگانیک 1 (YISA) و انجمن کشاورزی دینز (Deans) در دانشگاه های نیجریه 2 (ADANU) یادداشت تفاهمی را برای کمک به ترویج علاقه جوانان در کشاورزی به عنوان کسب و کار امضا کردند.

به گزارش ایانا از وبسایت اگریکالچر، آقای اُگیرینای اینوسنت (Ogirinye Innocent) ، بنیان گذار و هماهنگ کننده ملی YISA -نیجریه، سه شنبه هفته گذشته در بنین اعلام کرد که این یادداشت تفاهم حول یک دوره نهفتگی کارآفرینی کشاورزی و مربیگری 3 (AIM) می گردد و برنامه ای با هدف ارتقاء علاقه جوانان به کشاورزی است.

این یادداشت تفاهم در شصت و یکمین نشست عمومی سالانه آدانوو (ADANU) در دانشگاه بنین که موضوع آن "تفکیک اقتصاد انحصاری نیجریه به کمک کشاورزی" بود، به امضا رسید.

طبق گفته های آقای اینوسنت، دوره نهفتگی کارآفرینی کشاورزی و مربیگری (AIM) ، برنامه توانمندسازی گلچین یک گروه با همکاری انجمن کشاورزی دینز نیجریه (ADAN) است که هدف آن کمک به تغییر ذهن جوانانی است که به کشاورزی با معیارهای دهقانی می نگرند.

او می گوید: "این برنامه برای دانش آموزان با استعداد و دانشجویان کالج های کشاورزی در مؤسسات عالی رتبه نیجریه طراحی شده است تا برای دانش آموزان و دانشجویان در زمینه مهارت های علمی کشاورزی ظرفیت سازی کند. همچنین مراکز تجاری کشاورزی در محیط مدارس ایجاد شده تا نسل های موفقی از بازیکنان فعال برای کشاورزی پایدار در نیجریه را پس از فارغ التحصیلی به همراه داشته باشد."

اینوسنت شرح می دهد که کشاورزی بخش زیر بنایی اقتصاد و با عنوان "معدن طلای استفاده نشده" است که می تواند اقتصاد بیمار این کشور را احیا کند.

به هر حال، او می گوید که نبود علاقه در میان جوانان و عدم پذیرش بیشتر در میان دانش آموزان و فارغ التحصیلان رشته کشاورزی با کم توجهی به اثبات عملی سودآوری کشاورزی به عنوان کسب و کار مرتبط است.

بیشتر دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی مهارت های عملی زیادی ندارند. همچنین از شکل های مختلف انگیزه هایشان، به ویژه برنامه تأمین مالی فارغ التحصیلان کشاورزی که بتوانند پس از فارغ التحصیلی شرکت های صنایع کشاورزی پایداری را تأسیس کنند، حمایت نمی شود.

امروزه در آفریقا جوانان علاقه ای به کشاورزی ندارند و بنابراین نقش فعالی در این بخش ندارند. این نوعی توسعه غمگینانه است که جوانان؛ به ویژه فارغ التحصیلان کشاورزی، معدن طلا را در دستان دهقانان سالخورده که بهترین ابزارهای شان بیل های کج و داس هاست، رها می کنند در حالی که بیکاری جوانان و ناامنی غذایی همچنان در میان آنان رو به افزایش است.

سازمان غیردولتی (YIAS)

سازمان غیر دولتی ابتکار جوانان برای کشاورزی ارگانیک سازمانی مبتنی بر دانش کشاورزی فارغ التحصیلان جوان رشته کشاورزی و دیگر جوانان بین 40-15 سال است که علاقه واقعی به کسب و کار کشاورزی دارند.

آن ها در فوریه سال 2012 با کمیسیون امور داخلی 4 (CAC) نیجریه یکی شدند. برنامه های این سازمان در راستای آموزش، تصحیح، تشویق، الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در جوانان برای روی آوردن به کشاورزی به عنوان کسب و کاری خالص برای کسب درآمد، تولید مواد غذایی و تغییر وضعیت جمعیت شناسی حال حاضر کشاورزان میانسال و سالخورده نیجریه ای طراحی شده که بهترین ابزار برای آنها بیل های کج و داس هاست.

این سازمان به ویژه در حال پیشرفت است تا وضعیت فارغ التحصیلان کشاورزی را از بیکارانی که در خیابان ها پرسه می زنند به ارتشی از جوانان تبدیل کند که تولیدات کشاورزی پایدار و مشاغل کشاورزی در نیجریه را از طریق برنامه جامع کشاورزی سازمان همکاری های جوانان 5 (YOCCAP) حفظ کنند.

مأموریت:

ایجاد نسلی موفق از افراد فعال در کشاورزی پایدار در نیجریه و تمامی قاره بزرگ آفریقا.

دیدگاه:

این ان جی او می خواهد که اشتغال جوانان و امنیت غذایی در نیجریه و سراسر آفریقا تضمین شود.

مکانیزم هدایت مأموریت این سازمان تحقق بخشیدن به اجرای دیدگاه آن ها در 15 ایالت نیجریه، از جمله حوزه فدرال مرکزی (FCT) است.

پانوشت:

1. Youth Initiative for Sustainable Agriculture

2. Association of Deans of Agriculture in Nigerian Universities

3. Agripreneurship Incubation and Mentorship

4. Corporate Affairs Commission

5. Organization's Youth Collaborative Community Agriculture Programme

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید