Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد:

خرید تضمینی گندم از مرز 6 میلیون تن گذشت/ خرید همزمان 3 نوع دانه روغنی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران

شرکت بازرگانی دولتی ایران تا امروز صبح مقدار 6 میلیون و 20 هزارتن گندم و بیش از 166 هزار تن انواع دانه های روغنی کلزا، آفتابگردان و گلرنگ را در قالب خرید تضمینی از کشاورزان تحویل گرفته است.

خرید تضمینی گندم از مرز 6 میلیون تن گذشت/ خرید همزمان 3 نوع دانه روغنی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران

شرکت بازرگانی دولتی ایران تا امروز صبح مقدار 6 میلیون و 20 هزارتن گندم و بیش از 166 هزار تن انواع دانه های روغنی کلزا، آفتابگردان و گلرنگ را در قالب خرید تضمینی از کشاورزان تحویل و خریداری کرده است.

به گزارش ایانا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام این خبر، گفت: خرید تضمینی گندم در حال حاضر در تمامی استانهای کشور، به استثنای خوزستان و بوشهر که خرید در آنها به پایان رسیده، ادامه دارد و مراکز خرید مستقر تاکنون بالغ بر 6 میلیون و 20هزار تن از این محصول را از گندمکاران خریداری کرده‌اند .

یزدان سیف ، ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده را بالغ بر 78 هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: تاکنون مبلغ 46500 میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت کرده ایم که حدود 60 درصد کل بهای گندمهای خریداری شده می باشد .

وی تأکید کرد: به فضل پروردگار و با همت و تلاش همکاران ارزشمندمان در سازمان برنامه و بودجه، خزانه داریکل کشور، وزارت جهادکشاورزی و شرکت متبوع, کلیه مطالبات کشاورزانی که تا تاریخ 15/3/1396گندم خود را تحویل مراکز داده و ثبت سامانه خرید شده اند، بطور کامل پرداخت شده و آن دسته از زارعین عزیزی که تا تاریخ 10تیرماه جاری به ما گندم فروخته اند نیز حداقل50 درصدپول محصول خود را دریافت کرده اند و امیدواریم با تأمین منابع این تاریخ در هفته آتی به روز شود .

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان های پیشرو در زمینه خرید گندم را شامل؛ خوزستان با یک میلیون و 351 هزارتن ، گلستان یک میلیون و 79 هزار تن و فارس 773 هزار تن برشمرد و از پایان خرید در خوزستان و بوشهر خبرداد .

سیف با اشاره به اینکه همزمان با گندم، خرید تضمینی دانه های روغنی سویا، گلرنگ و آفتابگردان نیز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در کشور انجام میشود، عنوان کرد: تاکنون 166هزار دانه روغنی کلزا، 460 تن آفتابگردان و 30 تن گلرنگ از کشاورزان خریداری شده است که میزان خرید کلزا تاکنون درمقایسه با کل خرید سال گذشته، حدود 140 درصد رشد نشان میدهد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی وی افزود: ارزش ریالی کلزاهای خریداری شده 4438میلیارد ریال است که تابحال مبلغ 3000میلیارد ریال معادل 70 درصد کل بها به کلزاکاران پرداخت شده است. همچنین مقدار460 تن دانه آفتابگردان در استان خوزستان و 30 تن دانه گلرنگ نیز در سیستان و بلوچستان تحویل مراکز خرید این شرکت شده است .

سیف در پایان ضمن قدردانی از تعامل و همراهی خوب کشاورزان با دولت در زمینه دریافت مطالبات گندم ها، از عزم جدی دولت و وزارت جهادکشاورزی برای پرداخت هرچه سریعتر پول محصول کشاورزان خبر داد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید