Iranian Agriculture News Agency

در یک تحقیق جدید از سوی عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی صورت گرفت:

تولید کنسرو زیتون رژیمی با استفاده از نمک های کلرید سدیم، پتاسیم و کلسیم

نتایج حاصل از تحقیق تولید کنسرو زیتون رژیمی با استفاده از نمک های کلرید سدیم، پتاسیم و کلسیم نشان داد که از نظر فناوری تولید و ویژگی های ارگانولپتیکی محصول نهایی امکان جایگزینی بخشی از نمک طعام با کلرید پتاسیم و کلسیم به منظور تولید کنسرو زیتون رژیمی وجود دارد.

تولید کنسرو زیتون رژیمی با استفاده از نمک های کلرید سدیم، پتاسیم و کلسیم

دکتر فروغ شواخی عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کرج به دانش فنی تولیدکنسرو زیتون رژیمی کم نمک دست یافت .

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، در این تحقیق که به منظور جایگزینی بخشی از نمک طعام با کلرید پتاسیم و کلسیم در تولید کنسرو زیتون صورت گرفت، ویژگی های مختلف شیمیایی، حسی و میکروبی زیتون اولیه و کنسرو زیتون تولید شده بررسی شد.

براساس این گزارش، این ویژگی ها شامل: درصد رطوبت، مواد جامد محلول، سفتی بافت و شاخص های رنگ ( L*,a*,b * ) و نسبت گوشت به هسته، اسیدیته و pH زیتون و pH ، مواد جامد محلول، سفتی بافت، مؤلفه های رنگی،آزمون میکروبی(کپک، مخمر و لاکتوباسیل) کنسرو زیتون بود. شاخص های مختلف ارزیابی حسی نیز پس از فرآوری بررسی شد.

این گزارش اضافه کرده است: نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که از نظر فناوری تولید و ویژگی های ارگانولپتیکی محصول نهایی امکان جایگزینی بخشی از نمک طعام با کلرید پتاسیم و کلسیم به منظور تولید کنسرو زیتون رژیمی وجود دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید