Iranian Agriculture News Agency

تا سال 2034، سه میلیون نفر از شهرهای کره جنوبی به روستاها مهاجرت می‌کنند

جنبش بازگشت به مزرعه در کره جنوبی/ جوانان و فناوری‌های هوشمند، صنعت کشاورزی کره جنوبی را دگرگون کرده‌اند/ در پایان سال 2015 از پایتخت 330 هزار نفر به روستا مهاجرت کردند

صنعت کشاورزی در کره جنوبی در حال تغییر بزرگی است، چرا که شهروندان بیشتری از شهرها به سمت حومه شهرها و سرمایه گذاری در زمینه رشد و پیشرفت فناوری اطلاعات در حوزه کشاورزی روی آورده اند.

جنبش بازگشت به مزرعه در کره جنوبی/ جوانان و فناوری‌های هوشمند، صنعت کشاورزی کره جنوبی را دگرگون کرده‌اند/ در پایان سال 2015 از پایتخت 330 هزار نفر به روستا مهاجرت کردند

صنعت کشاورزی در کره جنوبی در حال تغییر بزرگی است، چرا که شهروندان بیشتری از شهرها به سمت حومه شهرها و سرمایه گذاری در زمینه رشد و پیشرفت فناوری اطلاعات در حوزه کشاورزی روی آورده اند.

به گزارش ایانا از "یونهاپ نیوز"، کره جنوبی، در نیمه دوم قرن بیستم پس از یک جنگ ویرانگر در زمینه صنعتی شدن رشد سریعی را تجربه کرد. درحالی که صنعت کشاورزی به عنوان صنعتی به حاشیه رانده شده بود.

اما این درک به تازگی تغییر کرده است، به طوری که افزایش نزدیکی با طبیعت به عنوان یک روند جدید گسترش یافته است که می تواند شغل های نوآورانه و فرصت های جدیدی را ایجاد کند.

بر اساس آمار کره جنوبی، تعداد خانوارهایی که در پایان سال 2015 از پایتخت به مناطق روستایی نقل مکان کردند، به 330 هزار نفر می رسد که از یک هزار طی یک دهه قبل پیشی گرفته است. آژانس دولتی براساس داده آماری کره پیش بینی می کند که تا سال 2034، این تعداد به احتمال زیاد از سه میلیون نفر تجاوز کند.

450

لی جون وون، معاون وزیر کشاورزی، غذا و امور روستایی کره گفت: "کشاورزی در حال حاضر تبدیل به یک صنعت با ارزش افزوده شده است؛ به طوری که این صنعت شامل تولید، خرده فروشی، فرآوری و گردشگری می شود و زمانی که ایده های جدید از سوی نسل جوان با تکنولوژی پیشرفته ارایه شود، این پتانسیل با رشد فزاینده ا ی مواجه خواهد شد."

این درحالی است که بسیاری از کشاورزان از جمله بازنشستگانی هستند که برای دوری از هیاهوی شهر به مناطق روستایی آمده اند، همچنین چنین تصمیمات مشابهی در میان نسل جوان هم رو به افزایش است؛ این تصمیم از آن رو است که آن ها این صنعت را به گونه ای می بینند که می تواند به سمت صنعتی شدن تغییر کند، که از آن در کره جنوبی معمولا به "جنبش بازگشت به مزرعه"(1) یاد می شود."

براساس آمارهای 2015، 26.5 درصد از جمعیت روستایی در رده سنی 20 و 25 درصد در رده سنی 30 سال و 17.4 درصد درمحدوده سنی 40 سال قرار دارند و حدود 31.3 درصد در رده سنی 50 سال هستند.

توسعه زندگی روستایی باعث شده که مقامات و قانونگزاران اقدامات لازم را برای تقویت حمایت از تجارت کشاورزی در پیش بگیرند که به میزان قابل توجهی باعث کاهش بیکاری جوانان می شود.

به غیر از قوانین جدید و اجرای برنامه هایی برای پرورش زندگی و کشاورزی روستایی، مقامات با شرکت های کلیدی فناوری اطلاعات برای تطبیق فن آوری های هوشمند مانند هوش مصنوعی ، روبات ها و اینترنت اشیا، به منظور افزایش زیرساخت ها و روند تولید کار می کنند.

در همین راستا چندی پیش، نمایشگاه Y-Farm Expo ، به طور مشترک توسط آژانس خبری یونهاپ ( Yonhap News Agency )، سرویس مهم خبری کره جنوبی و وزارت کشاورزی برگزار شد و طی 3 روز برگزاری نمایشگاه تکنیک های به روز کشاورزی همراه با بهره بردن از روش های فناوری اطلاعات و ارتباطات همچون ماشین شبیه ساز کشاورزی و هواپیمای بدون سرنشین برای کشت محصول به نمایش گذاشته شد.

همجنین SK Telecom Co. ، یکی از شرکت های بزرگ تلفن همراه کشور است که یک سیستم مدیریت مبتنی بر هوش مصنوعی برای گلخانه ای در سجونگ در جنوب سئول، تحت یک مطالعه موردی با نام "تکنولوژی مزرعه هوشمند" ارایه داده است. همچنین این شرکت، با بهره بردن از فناوری اینترنت اشیا، یک کشاورز را قادر می سازد تا از طریق دستگاه تلفن همراه از راه دور، رطوبت و نور خورشید را کنترل و مدیریت کند.

مقامات صنعت فناوری اطلاعات معتقدند، چنین فناوری های هوشمندی می توانند تغییری را در کسب و کار کشاورزی به وجودآورد که باعث پیشرفت این بخش می شود. کل فرآیند، از تولید و توزیع گرفته تا خرده فروشی، می تواند تنها توسط یک فرد و بر اساس داده های بزرگ( big data ) انجام شود، همچنین در سیستم های بزرگ تر، می توان از هواپیماهای بدون سرنشین به منظور پیشبرد این بخش بهره گرفت.

براساس اطلاعات صنعت، انتظار می رود بازار جهانی مزرعه هوشمند سالانه به میزان 14 درصد افزایش یابد، به طوری که تاسال 2022 از 9 میلیارد دلار در سال پیش به 18.4 میلیارد دلار برسد.

با وجود چنین چشم انداز روشن، کارشناسان نگرانی هایی را مطرح می کنند که چنانچه کشاورزان جوان در این راه شتابزده عمل کنند و آمادگی لازم را نداشته باشند، ممکن است موفق نشوند.

آن ها بر نیاز آمادگی کامل جوانان از طریق تحقیق در مورد نوع کسب و کاری که می خواهند راه بیندازند و اتخاذ استراتژِی دقیق برای انجام آن، تأکید کردند.

کیم جوی- یانگ، سرپرست مرکز جنبش بازگشت به مزرعه وابسته به دولت کره گفت: "زندگی روستایی نه تنها خانه های (محل اقامت) شما را تغییر می دهد، بلکه دگرگونی را در الگوهای زندگی شما به وجود می آورد. همچنین در این راه باید اطلاعات درست را از سایت های دولتی جمع آوری و یاد بگیرید و مهم تر از همه، باید به این مناطق بیایید تا با دیدن آن مناطق به درک درستی برسید."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

return-to-farm movement 1-

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید