Iranian Agriculture News Agency

راه اندازی "مرکز بین‌المللی آب و محیط زیست" در کرج با همکاری چین


رئیس پردیس کشاورزی کرج گفت: دانشگاه پردیس کشاورزی کرج مرکز بین‌المللی آب و محیط زیست را در موضوعات تصفیه آب، فاضلاب، آلودگی هوا و استفاده از انرژی‌های نو با کشور چین راه‌اندازی کرده است.

به گزارش تسنیم از کرج، حسین گلدان‌ساز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و کمیته مبارزه با گرد و غبار که پیش از ظهر امروز در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: در طرح کاشت هزار هکتار درخت در منطقه باغستان، مطالعه و اجرای 500 هکتار به پردیس کشاورزی و منابع طبیعی استان داده می‌شود.

رئیس پردیس کشاورزی کرج با بیان اینکه در حال حاضر صحبت روی 820 هکتار آن است، ادامه داد: دانشگاه پردیس کشاورزی کرج مرکز بین‌المللی آب و محیط زیست را در موضوعات تصفیه آب، فاضلاب، آلودگی هوا و استفاده از انرژی‌های نو با کشور چین راه‌اندازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه متخصصین خوبی در پردیس برای بحث احیا باغ‌ها در شهر وجود دارد، عنوان کرد: دانشگاه پردیس کشاورزی کرج آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

گلدان ساز با بیان اینکه بحث مصرف سموم برای کشاورزی در آلودگی هوا مطرح نیست اما در آلودگی هوا تاثیر دارد، اضافه کرد: باید یک کار گروه کاهش مصرف سموم تشکیل داد که بر کاهش آلودگی هوا هم تاثیر می‌گذارد. بحث سموم در میوه، محصولات، آب، خاک و آلودگی هوا تاثیر دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید