Iranian Agriculture News Agency

افزایش صادرات روغن پالم به ایران



آخرین آمار از هیات روغن پالم مالزی در نیمه نخست امسال نشان داد، ایران ٢٣٨/٢٨٢ تن روغن پالم خریده است، این رقم بیش از ٢ برابر ٤٩٠/١٣٢ تن ارسال شده به تهران در ٦ ماه مشابه سال ٢٠١٦ است.
داتوک سری ماه، وزیر صنایع محصولات زراعی و کالاهای اساسی مالزی گفت صادرات روغن پالم مالزی به ایران به لطف افزایش قیمت‌گذاری و حجم سفارشات، در٥ ماه نخست امسال بیش از ٢ برابر شده و به ١/٧٤٨ میلیون رینگیت مالزی رسیده است. وی افزود: «صادرات روغن پالم مالزی به ایران در بازه ژانویه تا مه، ٥/١٤١ درصد افزایش یافته و از ٩/٣٠٩ میلیون به ١/٧٤٨ میلیون رینگیت رسیده است و حجم محصولات روغن پالم ارسال شده به ایران امسال بیشتر است.» آخرین آمار از هیات روغن پالم مالزی در نیمه نخست امسال نشان داد، ایران ٢٣٨/٢٨٢ تن روغن پالم خریده است. این رقم بیش از ٢ برابر ٤٩٠/١٣٢ تن ارسال شده به تهران در
٦ ماه مشابه سال ٢٠١٦ است. وزیر صنایع و محصولات زراعی مالزی در راس هیاتی تجاری و اقتصادی
٥ ماه گذشته سفری ٣ روزه به ایران در مورد صادرات روغن پالم، چوب و محصولات پلاستیک داشت. وی خاطرنشان کرد روغن پالم یک کالای روزانه مهم در جوامع خاورمیانه است. ایران سال گذشته ١٧٢/٤٥٣ تن روغن پالم و محصولات روغن پالم به ارزش ٣٣١ میلیون دلار خریداری کرده است. ماه خاطرنشان کرد مذاکره با ایران برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب یا حداقل عادلانه در زمینه روغن پالم و دیگر محصولات کشاورزی زمان برده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید