Iranian Agriculture News Agency

بر اساس قرارداد بسته‌شده گروه صنعتی انتخاب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی‌جی‌اف

بزرگ‌ترین گروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کره‌ای وارد بازار ایران می شود

گروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای «بی‌جی‌اف ری‌تیل»، برای ورود به بازار ایران، با یک شرکت ایرانی، قرارداد نمایندگی حق امتیاز (فرنچایز) بسته‌است.

بزرگ‌ترین گروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کره‌ای وارد بازار ایران می شود

گروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای «بی‌جی‌اف ری‌تیل»، برای ورود به بازار ایران، با یک شرکت ایرانی، قرارداد نمایندگی حق امتیاز (فرنچایز) بسته‌است.

خبرگزاری دولتی «یون‌هاپ» امروز ۲۳ تیر ماه گزارش داده‌ است که بر اساس قرارداد بسته‌شده، گروه صنعتی انتخاب، مسئولیت‌ سرمایه‌گذاری و عملیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی‌جی‌اف را برعهده می‌گیرد.

شرکت «بی‌جی‌اف ری‌تیل» بزرگ‌ترین شرکت از سه شرکت اصلی صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کره جنوبی‌ست. فروشگاه‌های بی‌جی‌اف با نام «سی‌یو»، در کنار فروشگاه‌های «سون-ایلـِـون» و «جی‌اس۲۵» بازار فروشگاه‌های کوچک و مغازه‌های زنجیره‌ای در کره جنوبی را تقریبا به‌طورکامل در اختیار دارند. این نخستین بار است که سی‌یو خارج از کره فروشگاه باز می‌کند.

«بی‌جی‌اف ریتیل» پیش از این با شرکت زنجیره‌ای ژاپنی «فامیلی‌مارت» همکاری می‌کرد، اما بعد نام «فامیلی‌مارت» را در کره جنوبی به‌ «سی‌یو» تغییر داد و عملا کل این شرکت را از آن خود کرد.

بنا بر گزارش «هنگ‌یانگ» تا چهار سال پیش این شرکت نزدیک به هشت هزار فروشگاه در کره جنوبی داشت. سی‌یو صاحب تنها فروشگاه زنجیره‌ای از این دست در کره شمالی بود؛ تک‌فروشگاهی در منطقه صنعتی «که‌سانگ» که کره شمالی به شهروندان خود حق خرید از آن را نمی‌داد.

قرارداد فرنچایز که یون‌هاپ می‌گوید شرکت «بی‌جی‌اف» با گروه انتخاب بسته، به این گروه اجازه می‌دهد فرآورده‌های سی‌یو را بفروشد و در برابر آن مبلغی را دریافت کند. گروه صنعتی انتخاب هنوز به‌طور رسمی در این مورد بیانیه‌ یا خبری منتشر نکرده‌است.

گروه صنعتی انتخاب در تجارت با کره جنوبی تازه‌کار نیست و پیش از این نیز قراردادهایی با دوو-الکترونیکس بسته بود. همچنین نام این شرکت در بهمن ماه ۱۳۹۴ در رابطه با توقیف محموله‌ای از یخچال‌های سایدبای‌ساید دوو مطرح شد. گفته شده بود یک شرکت وابسته به «انتخاب» نزدیک به دو هزار دستگاه یخچال را به‌طور قاچاقی وارد کرده، اما محمدرضا دیانی، مدیرعامل گروه انتخاب، این اتهام‌ها را رد کرده و گفته بود هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد. او در اردیبهشت ماه همان سال گفته بود «قسمت اعظم واردات به کشور در همه‌ کالاها مانند پوشاک و مواد غذایی توسط ۱۰۰ نفر انجام می‌شود». محمدرضا دیانی، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز هست.

بازار فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کره جنوبی نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار ارزش دارد که این رقم نزدیک به ۲۰ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته‌است. بنا بر گزارش‌ها از کره جنوبی، توسعه روزافزون این فروشگاه‌ها، ناشی از افزایش سن شهروندان و افزایش خانوارهای تک‌نفره است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید