Iranian Agriculture News Agency

غنا خواستار اولویت‌بندی در کشاورزی شد

کاشت برای غذا و شغل: خرده‌مالکان کشاورز چه نقشی دارند؟/ قیمت‌گذاری مشکل عمده کشاورزان/ زمان استانداردسازی قیمت محصولات فرا رسیده است

آقای کن کینِی (Ken Kinney)، مدیر اجرایی مؤسسه توسعه (DI) که سازمانی غیردولتی است، نیاز کشورش را به اولویت بندی در کشاورزی اعلام کرد. او گفت که غنا در زمینه کشاورزی، توان بالقوه ساختن کشوری صنعتی را دارد و از دولت درخواست کرد که این بخش را اولویت بدهد.

کاشت برای غذا و شغل: خرده‌مالکان کشاورز چه نقشی دارند؟/ قیمت‌گذاری مشکل عمده کشاورزان/ زمان استانداردسازی قیمت محصولات فرا رسیده است

آقای کن کینِی (Ken Kinney) ، مدیر اجرایی مؤسسه توسعه (DI) که سازمانی غیردولتی است، نیاز کشورش را به اولویت بندی در کشاورزی اعلام کرد. او گفت که غنا در زمینه کشاورزی، توان بالقوه ساختن کشوری صنعتی را دارد و از دولت درخواست کرد که این بخش را اولویت بدهد.

به گزارش ایانا از وبسایت "غنا بیزینس نیوز" آقای کینِی در برنامه دو روزه ای در نمایشگاهی با موضوع "کاشت برای غذا و شغل: خرده مالکان کشاورز چه نقشی دارند؟ " به آموزش سیاست کشاورزی و همکاری های تجاری در شهر هو (Ho) پرداخت که از سوی ASSAN-GHANA و مؤسسه توسعه سازمان دهی شده بود.

او گفت که اولویت بندی در بخش کشاورزی به مشکل بیکاری در این کشور پرداخته و امنیت غذایی را تضمین خواهد کرد و راه را برای توسعه سریع اقتصادی-اجتماعی هموار می کند.

آقای ایساهاکو یابیور جسیوونی (Issahaku Yabyure Jesiwuni) ، هماهنگ کننده ASSAN-GHANA گفت: "توجه به توسعه خدمات کشاورزی سبب موفقیت برنامه کاشت برای غذا و شغل از سوی دولت می شود."

توگبوی اکلیکو آهورنی (Togbui Akliku Ahorney) ، متخصص کشاورزی و شهردار شهرهای مافی دادوبو-ویوت (Mafi Dadoboe-Wute) و مدیر منطقه ای آژانس حفاظت از محیط زیست در ولتا (Volta) ، از دولت خواسته است اقدامات محلی برای ایجاد خدمات از سوی کادرهای پایین تر را به کشاورزان در دسترس آن ها قرار دهد. او می گوید: "مشکل عمده کشاورزان قیمت گذاری محصولات است و زمان آن فرا رسیده تا ارزش تولید محصولات مان را استاندارد سازی کنیم."

او اضافه می کند که بازارها باید به سمت منطقه آفریقای غربی گسترش یابند و خواستار حمایت از گروه هایی است که به شدت درخواست دسترسی به بازارهای بین المللی را دارند.

این نمایشگاه شرکت کنندگانی از کشورهای همسایه، توگو و بنین، را به خود جذب کرد تا محصولات کشاورزی خود را به نمایش و دانش ارائه خدمات پیشرفته را به اشتراک گذارند. همچنین یک کارگاه آموزشی برای مربیان در جهت حمایت از کشاورزان در این زمینه برگزار شد.

مترجم: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید