Iranian Agriculture News Agency

معرفی کتاب

کتاب بیماری‌شناسی و بیماری‌های برنج منتشر شد

از سوی انتشارات مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی کتاب بیماری شناسی و بیماری های برنج منتشر شد.

کتاب بیماری‌شناسی و بیماری‌های برنج منتشر شد

از سوی انتشارات مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی کتاب بیماری شناسی و بیماری های برنج منتشر شد.

به گزارش ایانا از مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی، رئیس اداره کتابخانه این مؤسسه با اعلام این مطلب گفت: کتاب بیماری شناسی و بیماری های برنج به تألیف عبدالرضا فروتن، سمانه سماوات و وحید خسروی در دو بخش بیماری شناسی و بیماری های برنج و چهار فصل شامل: مقدمه ای بر بیماری های گیاهی، روش های مبارزه با بیماری های گیاهی، آشنایی با عوامل بیماری زای گیاهی و بیماریه ای مهم برنج تدوین شده است.

مهدی عامری افزود: کتاب بیماری شناسی و بیماری های برنج هفتمین کتاب انتشارات مؤسسه در حوزه علوم زراعی به شمار می رود که در 217 صفحه به صورت سیاه و سفید چاپ شده و با قیمت 180 هزار ریال قابل تهیه است .

گفتنی است گیاهان همواره از طریق عوامل مخرب تهدید می شوند. از جمله عوامل مخرب، بیماری های گیاهی هستند که به گیاهان آسیب می رسانند. عوامل بیماری زای گیاهی مانند: عوامل ایجاد بیماری در انسان و جانوران و نحوه و توسعه بیماری در آن ها نیز تقریباً مشابه است.

بیماری شناسی گیاهی شاخه ای از علوم کشاورزی به حساب می آید که با جمع آوری دانش و اطلاعات مربوط به عوامل آسیب رسان به گیاهان و نحوه جلوگیری یا کنترل خسارت آن ها معین می شود، از این رو آشنایی با بیماری شناسی گیاهی اهمیت بسیار دارد .

شایان توجه است از سوی مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی تاکنون 165 عنوان کتاب منتشر شده است و علاقه مندان برای اطلاع و خرید محصولات این مؤسسه می توانند به سایت انتشارات به نشانی press_itvhe.areo.ac.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید