Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه رازی عنوان کرد:

تولید فرآورده‌های جدید، بهبود فرآیندها و تولیدات فعلی دو رویکرد مهم مؤسسه رازی

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید فرآورده های جدید، بهبود فرآیندها و تولیدات فعلی را از مهم ترین رویکردهای این مؤسسه عنوان کرد و گفت: تأمین نیازهای داخل کشور و صادرات نیز از دیگر برنامه های این مؤسسه محسوب می شود.

تولید فرآورده‌های جدید، بهبود فرآیندها و تولیدات فعلی دو رویکرد مهم مؤسسه رازی

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید فرآورده های جدید، بهبود فرآیندها و تولیدات فعلی را از مهمترین رویکردهای این مؤسسه عنوان کرد و گفت: تأمین نیازهای داخل کشور و صادرات نیز از دیگر برنامه های این مؤسسه محسوب می شود.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر مسعود هاشم زاده با اشاره به برنامه هایی که در دستور کار این مؤسسه قرار دارد، اظهار کرد: این برنامه ها شامل چندین بخش است که حوزه تحقیقات یکی از این موارد محسوب می شود، بر این اساس تحقیقات با توجه به نیاز و سفارش مؤسسه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیازهای مؤسسه به دو بخش تقسیم می شود، افزود: یکی از این نیازها مرتبط با فرآورده های بیولوژیک مورد نیاز کشور بوده است که شامل بهبود فرآیندها و تولیدهای فعلی مؤسسه و نیز تولید فرآورده های جدید می شود و بخش دیگر آن مربوط به تحقیقات دامپزشکی است.

رئیس مؤسسه رازی ارزیابی رفتار بیماری ها و کنترل بیماری پیش از شیوع را یکی از مهم ترین رویکرد های مؤسسه رازی عنوان کرد و گفت: در نظر داریم با اینچنین رویکردی به سازمان دامپزشکی کشور و سایر دستگاه های اجرایی، خدمات رسانی لازم را انجام دهیم.

وی تولید برای تأمین نیازهای داخل کشور و در کنار آن تولید برای صادرات را از دیگر رویکردهای این مؤسسه برشمرد و خاطرنشان کرد: مؤسسه رازی به عنوان دستگاهی حامی، از توسعه، ایجاد و بهره برداری از کارخانه هایی که در این زمینه فعال بوده و به صورت غیردولتی اداره می شوند، حمایت می کند.

هاشم زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر کارخانه های چندانی در زمینه تولید این فرآورده های بیولوژیک در کشور نداریم، مؤسسه رازی در زمینه کمیت و کیفیت محصولات باید به گونه ای باشد که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، در حوزه صادرات نیز فعالیت کند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید