Iranian Agriculture News Agency

واردات عدس به کشور بر اساس نیاز بازار بوده است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری اتاق تهران گفت: حجم واردات عدس به کشور در ماه های گذشته بر اساس نیاز و لزوم تنظیم بازار بوده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری اتاق تهران گفت: حجم واردات عدس به کشور در ماه های گذشته بر اساس نیاز و لزوم تنظیم بازار بوده است.

کاوه زرگران در گفت وگو با ایرنا افزود: در ماه های گذشته در ستاد تنظیم بازار مشکلات عرضه حبوبات اعلام و به سازمان تعاون روستایی توصیه شد تا در تامین حبوبات مورد نیاز کشور تلاش کند.
به گفته این مقام مسئول، در ماه های گذشته موجودی حبوبات بازار بسیار کم شد و نیاز بود تا به انجام واردات به تنظیم عرضه و تقاضا در بازار اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم تا رسیدن محصولات کشورهای همسایه به بازار صبر و پس از آن به انجام واردات مبادرت شد.
به گزارش ایرنا، برپایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در فروردین امسال بیش از پنج هزار و 774 تن عدس به صورت خشک و غلاف کنده شده از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، کانادا و اسپانیا وارد ایران شده است.
براساس واردات این حجم عدس، نزدیک به 6 میلیون و 498 هزار و 533 دلار، ارز از کشور خارج شده که ارزش ریالی این میزان واردات، بالغ بر 21 میلیارد و 70 میلیون و 756 هزار و 101 تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

صادرات به قطر
زرگران همچنین به آخرین وضعیت صادرات تجار ایرانی به بازار قطر اشاره کرد و یادآور شد: به صورت پراکنده شرکت های مختلف در تلاش هستند تا در بازار این کشور سهمی داشته باشند و برخی از آنها نسبت به ایجاد دفتر در قطر اقدام کرده اند.
وی تصریح کرد: هنوز سیاستگذاری منسجم و کاملی در این زمینه صورت نگرفته و برخی اقلام از طریق کشور عمان به قطر بارگیری و صادر می شود.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: به نظر می رسد همانطور که در گذشته درخصوص بازار روسیه فرصت سوزی شد، دولت در ایجاد سیاستگذاری کلان و ساختار مناسب صادراتی برای قطر نیز ناتوان است و بخش خصوصی باید در این حوزه ورود کند.
زرگران به برخی دیگر از مشکلات صادرات کالا به بازار قطر اشاره کرد و یادآور شد: امروز حتی ورود تجار ایرانی به این کشور و اخذ ویزا با دشواری هایی مواجه است، در حالی که تجار دیگر کشورها این مشکلات را ندارند؛ این مساله منجر به صادرات بخشی از کالاها از طریق عمان شده است.
وی همچنین گفت: لبنیات، سبزی، میوه و صیفی عمده اقلام صادراتی ایران به قطر است و قطری ها از لبنیات شرکت ها و برندهای مطرح ایرانی بیشترین استقبال را داشته اند.
به گزارش ایرنا، دوشنبه پانزدهم خرداد ماه گذشته عربستان به همراه مصر، امارات متحده عربی و بحرین رسما اعلام کردند روابط خود با قطر را قطع کرده و راه های هوایی، زمینی و دریایی خود را با این کشور بست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید