Iranian Agriculture News Agency

راه هایی برای چالش های جهانی کشاورزی

پرداختن به چالش های جهانی برای پایداری کشاورزی و تقویت سیستم های مواد غذایی

برای حل چالش های اصلی توسعه جهانی در تأمین ذخایر غذایی آینده، شورای تحقیقات علوم زیستی و بیوتکنولوژیکی برنامه همکاری را با شورای تحقیقات پزشکی، شورای تحقیقات اقتصادی و اجتماعی، شورای تحقیقات هنر و علوم انسانی، شورای تحقیقات محیط زیست طبیعی و با سرمایه گذاری بیش از 16 میلیون پوند از طریق صندوق تحقیقات چالش های جهانی جایزه بنیاد تحقیقات جهانی سیستم های غذایی و کشاورزی را هدایت می کند.

پرداختن به چالش های جهانی برای پایداری کشاورزی و تقویت سیستم های مواد غذایی

برای حل چالش های اصلی توسعه جهانی در تأمین ذخایر غذایی آینده، شورای تحقیقات علوم زیستی و بیوتکنولوژیکی 1 (BBSRC) برنامه همکاری را با شورای تحقیقات پزشکی 2 (MRC) ، شورای تحقیقات اقتصادی و اجتماعی 3 (ESRC) ، شورای تحقیقات هنر و علوم انسانی 4 (AHRC) ، شورای تحقیقات محیط زیست طبیعی 5 (NERC) و با سرمایه گذاری بیش از 16 میلیون پوند از طریق صندوق تحقیقات چالش های جهانی 6 (GCRF) جایزه بنیاد تحقیقات جهانی سیستم های غذایی و کشاورزی را هدایت می کند.

به گزارش ایانا از وبسایت bbsrc دکتر آماندا کولیس (Amanda Collis) ، مدیر اجرایی بخش علوم شورای تحقیقات علوم زیستی و بیوتکنولوژیکی می گوید: "این سرمایه گذاری به تعدادی از تهدیدات مختلف در تولید پایدار مواد غذایی سالم و مغذی شامل مقابله با طیف گسترده ای از آفات و بیماری ها، بررسی رفتارهای انسانی و بهبود تغذیه و ایمنی مواد غذایی از طریق پایداری خاک های کشاورزی و گسترش زمینه های اجتماعی و فرهنگی غذا و کشاورزی رسیدگی می کند. پیچیدگی تحقیقات نیازمند تلاش های مشترک از طیفی از رشته هاست و این برنامه نمونه ای از شوراهای تحقیقاتی است که همراه با یکدیگر به چالش های گسترده توسعه بین المللی رسیدگی می کنند."

35 پروژه منحصر به فرد با هدایت 27 سازمان برنده جوایزی شدند. جوایز پایگاه تحقیقات جهانی انگلستان با شرکایی از کشورهای کم درآمد و یا متوسط که به چالش های اصلی توسعه پایدار می پردازند شامل بخش های زیر است:

· سیستم هایی که غذای سالم و مغذی را به همه می رسانند

· انعطاف پذیری سیستم غذایی با تغییرات اقلیمی

· کاهش تلفات از طریق زنجیره غذایی کشاورزی و استفاده مجدد از ضایعات غیرقابل اجتناب مواد غذایی

· کشاورزی در زمینه ای از چشم اندازهای وسیع تر

نمونه هایی از سرمایه گذاری ها

- گندم یکی از مواد غذایی اصلی در اتیوپی است که تولیدکننده عمده گندم در جنوب صحرای آفریقاست. محققان در تلاشند تا توانایی پیش بینی زنگ گندم را با ترکیب مدل سازی که بتواند گسترش بیماری زنگ را در مزارع و در مقیاس چشم اندازها پیش بینی کند گسترش دهند.

- توسعه مراتعی با کیفیت و بهره وری پایین برای تولیدات دامی در آمریکای مرکزی و غربی دلیل عمده جنگل زدایی است. محققان در حال تلاش برای درک پیامدهای زیست محیطی و اقتصادی- اجتماعی مسیرهای تشدید پایدار دیگری اند که رونق اقتصادی و مزایای زیست محیطی را باهم برای صنایع لبنیات به همراه داشته باشد.

- ذرت یکی از مهمترین غلات جنوب آفریقاست؛ اما در حال حاضر، بدون شیوه های مدیریتی جدید، پیش بینی می شود که بازده پایین سبب کاهش محصول در آینده شود. محققان در تلاشند توان بالقوه تنوع بین ژنوتیپ ذرت و تأثیر آن بر عملکرد میکروبیوم (ریزاندامک های همزیست) در محیط اطراف ریشه را نشان دهند.

- در حال حاضر و به طور سنتی، در دو سوم کشورهای سراسر جهان بیش از 2 هزار گونه از حشرات خورده می شوند. عملکرد موریانه هایی با باله های مفصلی در تپه های جداگانه ارزیابی خواهد شد، سپس عملکرد چشم انداز که از تصاویر ماهواره ای و هواپیماهای بدون سرنشین به دست آمده تخمین زده می شود و برآورد اولیه ای از موریانه ها به عنوان سرمایه طبیعی در سطح جامعه و چشم انداز ارائه می شود.

- اندونزی سومین تولیدکننده بزرگ کاکائو در جهان است که پرورش آن عمدتاً در مزارع کوچک خانوادگی صورت می گیرد. این پرورژه فرآیند کارآمد و مقیاس پذیری برای شکستن پوسته دانه کاکائو به فیبر محلول را شناسایی می کند که این فیبر محلول و لیگنین (صمغ) در سیستم های غذایی (نانوایی، لبنیات و شیرینی های مبتنی بر شکلات) و مواد فومی زیست تخریب پذیر برای بسته بندی استفاده می شود.

این سرمایه گذاری بخشی از مجموعه وسیع فعالیت های مؤسسات صندوق تحقیقات چالش های جهانی است که با همراه با 5 شورای تحقیقاتی انگلستان متعهد شده اند بیش از 40 میلیون پوند برای مقابله با چالش های جهانی با تمرکز بر بیماری های غیرعادی، عفونت های جهانی و سیستم های غذایی کشاورزی بپردازند.

پانوشت:

1. Biotechnology and Biological Sciences Research Council

2. Medical Research Council

3. Economic and Social Research Council

4. Arts and Humanities Research Council

5. Natural Environment Research Council

6. Global Challenges Research Fund

مترجم: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید