Iranian Agriculture News Agency

گروه‌های مخابراتی ژاپنی از کشاورزی هوشمند در آن سوی مرزها حمایت می‌کنند/ هیتاچی، حامی کشاورزی هوشمند در خارج از ژاپن

سافت بانک در نظر دارد تا از طریق شرکت ژاپنی اپراتور تلفن همراه Docomo ، به تولید کنندگان برنج در کلمبیا در زمینه کشاورزی هوشمند کمک کند.

گروه‌های مخابراتی ژاپنی از کشاورزی هوشمند در آن سوی مرزها حمایت می‌کنند/ هیتاچی، حامی کشاورزی هوشمند در خارج از ژاپن

سافت بانک (1) در نظر دارد تا از طریق شرکت ژاپنی اپراتور تلفن همراه Docomo ، به تولید کنندگان برنج در کلمبیا در زمینه کشاورزی هوشمند کمک کند.

به گزارش ایانا از سایت " Nikkei Asian Review "، این درحالی است که گروه های مخابراتی ژاپنی در نظر دارند با استفاده از تخصص شان در زمینه فناوری "اینترنت اشیا" برای حمایت از کشاورزی هوشمند در خارج از کشور دست به کار شوند.

گروه SoftBank به تولید کنندگان برنج در کلمبیا کمک خواهد کرد تا تولیدشان را افزایش دهند. در یک مطالعه آزمایشی که از جولای امسال آغاز شده، قرار است سنسورهایی برای نظارت و بررسی میزان مواد مغذی خاک، سطح آب، درجه حرارت و رطوبت در مزارع برنج قرار گیرند، که طی آن داده های جمع آوری شده به صورت یک کتابچه راهنما برای کشاورزان طراحی می شود که توسط گوشی های هوشمند قابل دسترس خواهد بود.

این مطالعه توسط واحد PS Solutio از گروه SoftBank و با همکاری هیتاچی (2) و مرکز بین المللی کشاورزی گرمسیری کلمبیا انجام می شود.

NTT Docomo خدمات نظارت از راه دور را در امریکای شمالی و آسیا ارائه می دهد؛ سرویسی برای گله داران اریه می دهد که تعداد دفعات بررسی حیوانات کاهش یابد. همچنین سنسوری در بدن گاو قرار داده می شود که درجه حرارت را بررسی می کند و اگر نشانه هایی وجود داشته باشد که زمان تولد حیوان فرارسیده باشد، یک پیام ایمیل به گوشی هوشمند مشترک ارسال می کند. همچنین سرویسی را برای تولید کنندگان برنج ارایه می دهد که اطلاعاتی مانند درجه حرارت و سطح آب مزارع برنج را در اختیار آن ها می گذارد.

از دیگر خدمات شرکت های ژاپنی، می توان به سرویس شرکت KDDI (3) اشاره کرد که یک کیت رشد کاهو هیدروپونیک را که حاوی ظرف و دانه است، به فروش می رساند. یک دوربین وضعیت گیاه را نظارت می کند و زمانی که نیاز به آب داشته باشد از طریق برنامه گوشی هوشمند، به کشاورز اطلاع می دهد. این درحالی است که احتمالا فروش محصول، توسط اعضای گروه KDDI Research و Okinawa Cellular Telephone ، در سال جاری مالی در کره جنوبی، چین و تایوان آغاز شود.

همچنین به گفته یک شرکت تحقیقاتی ایالات متحده، انتظار می رود که بازار کشاورزی هوشمند تا سال 2022، از 5.18 میلیارد دلار در سال 2016، به 11.2 میلیارد دلار افزایش یابد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- یک شرکت مخابراتی و چند ملیتی ژاپنی که در تاریخ سوم سپتامبر 1981 تاسیس شد و در توکیو، ژاپن مستقر است و در زمینه هایی همچون ارتباطات تلفنی ثابت، تجارت الکترونیک، اینترنت، خدمات فناوری، مالی، رسانه و بازاریابی، طراحی نیمه هادی و فعالیت دارد.

2- یک شرکت چند ملیتی ژاپنی که در چیودو توکیو، ژاپن قرار دارد. این شرکت مادر گروه HitachiGroup (Hitachi Gurūpu) است. هیتاچی یک شرکت بسیار متنوع است که 11 بخش تجاری را اداره می کند که از آن جمله می توان به سیستم های اطلاعاتی و مخابراتی، زیرساخت های اجتماعی، خدمات مالی، سیستم های قدرت، سیستم ها و تجهیزات الکترونیکی، سیستم های خودرو، رسانه های دیجیتال و ماشین آلات ساختمانی اشاره کرد.

3- اپراتور مخابراتی ژاپن که یکم اکتبر 2000 تاسیس شد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید