Iranian Agriculture News Agency

مرکز ایمنی مواد غذایی (CFS) دپارتمان بهداشت مواد غذایی و محیط هنگ کنگ اعلام کرد

جریمه‌های سنگین هنگ‌کنگ در انتظار نقض قانون مصرف آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی/ خیارهای جمع‌آوری‌شده حاوی 2.5 برابر مقدار مجاز حاوی سموم بودند

مرکز ایمنی مواد غذایی (CFS) دپارتمان بهداشت مواد غذایی و محیط (هنگ کنگ) اعلام کرد که با بررسی نمونه خیار وارداتی مشخص شد که حاوی مانده آفت کش بیش از حد قانونی است.

جریمه‌های سنگین هنگ‌کنگ در انتظار نقض قانون مصرف آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی/ خیارهای جمع‌آوری‌شده حاوی 2.5 برابر مقدار مجاز حاوی سموم بودند

مرکز ایمنی مواد غذایی ( CFS ) دپارتمان بهداشت مواد غذایی و محیط (هنگ کنگ) اعلام کرد که با بررسی نمونه خیار وارداتی مشخص شد که حاوی مانده آفت کش بیش از حد قانونی است.

به گزارش ایانا از سایت "فرش پلازا"، یک سخنگوی CFS گفت: " CFS ، نمونه خیار واردات جمع آوری شده را تحت برنامه نظارتی موا غذایی آزمایش کرد. نتایج آزمایش نشان داد که نمونه ، حاوی سطح متامیل 0.21 قسمت در میلیون ( ppm )، یعنی 2.1 برابر بیشتر از مقدار (باقیمانده مواد شیمیایی) مجاز (0.1 ppm ) بود.

در همین راستا چنانچه هر شخصی به واردات، تولید یا فروش مواد غذایی بدون در نظرگرفتن الزامات و مقررات مواد غذائی (مقررات 132 CM ) مربوط به باقی مانده های آفت کش اقدام کند، مجرم شناخته شده و به حداکثر 50 هزار دلار جریمه و شش ماه زندان محکوم می شود.

از آن جایی که این مقررات در تاریخ یکم اوت 2014 به اجرا درآمد، CFS بیش از 110 هزار و 500 نمونه غذا را در سطح واردات، عمده فروشی و خرده فروشی برای آزمایش باقی مانده آفت کش ها جمع آوری کرده و در مجموع 190 نمونه سبزی و میوه باقی مانده های آفت کش بیش از حد مجاز تشخیص داده شده است.

این در حالی است که CFS نتایج نامطلوب استفاده از آفت کش ها در میوه ها از جمله ردیابی منبع و توزیع مواد غذایی مورد نظر و نمونه برداری برای آزمایش به منظور حفظ سلامت عمومی، پیگیری خواهد کرد و تحقیقات در حال انجام است.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید