Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی ارگانیک در آلمان افزایش یافت

آلمان زمین‌های کشت ارگانیک را از 7.5 به 20 درصد افزایش می‌دهد/ وزرای کشاورزی اتحادیه اروپا برای کشاورزی ارگانیک امروز در بروکسل گرد هم آمدند

تعداد کشاورزان آلمانی که به کاشت یک محصولات ارگانیک، اقدام کرده اند، افزایش یافته به طوری که 7.5 درصد از تمام زمین های زراعی در حال حاضر به کشت اکولوژی اختصاص دارد. این در حالی است که دولت در نظر دارد تا به یک هدف بلند پروازانه 20 درصد دست یابد.

آلمان زمین‌های کشت ارگانیک را از 7.5 به 20 درصد افزایش می‌دهد/ وزرای کشاورزی اتحادیه اروپا برای کشاورزی ارگانیک امروز در بروکسل گرد هم آمدند

تعداد کشاورزان آلمانی که به کاشت یک محصولات ارگانیک، اقدام کرده اند، افزایش یافته به طوری که 7.5 درصد از تمام زمین های زراعی در حال حاضر به کشت اکولوژی (1) اختصاص دارد. این در حالی است که دولت در نظر دارد تا به یک هدف بلند پروازانه 20 درصد دست یابد.

به گزارش ایانا از "دویچه وله"، با توجه به ارقام جدید از طرف اداره امور کشاورزی و مواد غذایی فدرال BLE) )، مساحت کل زمین به شیوه اکولوژی در آلمان در سال 2016 در مقایسه با سال پیش 14.9 درصد افزایش یافته و به 1.25 میلیون هکتار (3.09 میلیون جریب) رسیده است که 7.5 درصد از تمام زمین های زراعی را شامل می شود.

به عنوان یک مقایسه، در سال 2015، 6.5 درصد از تمام زمین های قابل کشت اکولوژِی از 3.2 درصد افزایش یافته به طوری که تعداد مزارع ارگانیک سال گذشته 9.6 درصد و به 27.132 افزایش یافت. در مقایسه با سال 2000 تعداد مزارع ارگانیک دو برابر افزایش یافته است.

"کشاورزی ارگانیک در کنار کشاورزی مرسوم به عنوان عنصر کلیدی در کشاورزی و صنایع غذایی آلمانی به شمار می رود،" این مطلب را کریستین اشمیت، وزیر کشاورزی آلمان به خبرنگاران از گروه رسانه Funke گفت.

وی گفت: "با این حال، دولت همچنان از هدف خود درباره افزایش میزان سهم کشاورزی ارگانیک به 20 درصد از کل زمین های زراعی دور است. این درحالی است که تاریخی برای این هدف اش قرار نداده است."

آلمان بزرگترین بازار ارگانیک در اروپا را دراختیار دارد، اما کمبود زمین در دسترس برای کشاورزی ارگانیک می تواند تهدیدی برای توسعه بلند مدت این کشور باشد.

این درحالی است که وزرای کشاورزی اتحادیه اروپا برای گفت و گو در یک چارچوب قانونی جدیدی برای کشاورزی ارگانیک در نشستی در بروکسل در روز دوشنبه (17 جولای امروز ) برنامه ریزی کرده اند.

اشمیت در نظر دراد تا برای اطمیان از پتانسیل رشد کشاورزی ارگانیک اقدام کند، و اشاره کرد: "من طرفدار رو به رشد تقاضا برای محصولات ارگانیک تحت پوشش تولید داخلی هستم."

وی توضیح می دهد: "پذیرش مقررات در سطح اتحادیه اروپا می تواند قطعیت قانونی و قابلیت اطمینان را برای شرکت های کوچک و متوسط ​​فراهم کند."

در روز شنبه، باربارا هندریکس وزیر محیط زیست خواستار تغییر رویکرد در کشاورزی و انجام کشت زیست محیطی شد. او از کاهش قابل توجه جمعیت حشرات در آلمان طی بیش از 35 سال گذشته و نسبت به استفاده از سموم در کشاورزی هشدار داد.

براساس Ökologische Lebensmittelwirtschaft (BÖLW) ، یک گروه در زمینه بازار محصولات ارگانیک، بازار مواد غذایی آلی در آلمان به 9 هزار میلیارد یورو در سال 2016 رسید که می توان به عنوان بهترین سال در این زمینه از آن یاد کرد در حالی که یک دهه پیش، ارزش این بازار 2.9 میلیارد یورو بود.

ترجمه: فرحناز سپهری

1- کشاورزی سازگار با محیط زیست است که در ایجاد کشاورزی پایدار نقش دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید