Iranian Agriculture News Agency

توسعه مبارزات بیولوژیک با آفات در اراضی کشاورزی سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت توسعه مبارزات بیولوژیک در سطح اراضی کشاورزی این استان اظهار کرد: این مهم در راستای کاهش مصرف سموم و با رویکرد تولید محصول سالم (گواهی شده) در استان در حال انجام است.

توسعه مبارزات بیولوژیک با آفات در اراضی کشاورزی سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت توسعه مبارزات بیولوژیک در سطح اراضی کشاورزی این استان اظهار کرد: این مهم در راستای کاهش مصرف سموم و با رویکرد تولید محصول سالم (گواهی شده) در استان در حال انجام است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان با اشاره به‌ضرورت به حداقل رساندن عوارض ناشی از سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی افزود: در سال‌های اخیر برای کاهش اثرات سوءمصرف آفت‌کش‌ها، سایر راهکارهای کنترل آفات به‌ویژه کنترل بیولوژیک در اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های استانی آن قرارگرفته است و در این راستا هرساله شاهد توسعه سطح مبارزه بیولوژیک با آفات در باغات و مزارع استان سمنان به‌عنوان یکی از استان های پیشرو در این نوع مبارزه با آفات هستیم .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این طرح به مدت ۱۳ سال است که در استان سمنان در حال انجام است تصریح کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی استان در این زمینه استقبال خوبی داشته‌اند .

مشیریان اضافه کرد: از ابتدای امسال یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغات استان سمنان تحت پوشش این عملیات قرارگرفته‌اند .

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای توسعه مبارزات بیولوژیک با آفات در اراضی کشاورزی این استان افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت افزایش تقاضای کشاورزان سطح مبارزات بیولوژیک در سال جاری افزایش چشمگیری داشته باشد .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تولید محصول سالم و ارگانیک را یکی از اهداف اجرای عملیات بیولوژیک عنوان کرد و افزود: ارتقای سلامت و حفظ محیط‌زیست از دیگر اهداف کنترل بیولوژیک است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید