Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان پیش‌بینی کرد؛

خرید ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید بر اینکه مسئولان مراکز خرید باید نسبت به کنترل باسکول ها نهایت دقت را داشته باشند اظهار کرد: باتوجه به شرایط سخت جوی در سال جاری کشاورزان با سختی تمام نسبت به کشت گندم اقدام کردند و نباید به خاطر کوتاهی در انجام وظیفه حقی از کشاورزان کردستانی ضایع شود.

خرید ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید بر اینکه مسئولان مراکز خرید باید نسبت به کنترل باسکول ها نهایت دقت را داشته باشند اظهار کرد: باتوجه به شرایط سخت جوی در سال جاری کشاورزان با سختی تمام نسبت به کشت گندم اقدام کردند و نباید به خاطر کوتاهی در انجام وظیفه حقی از کشاورزان کردستانی ضایع شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، ذوالفقاری در بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم سنندج، دیواندره، بیجار، سریش آباد، قروه و دهگلان، افزود: یکی از موارد مهم در مراکز خرید گندم، بهسازی، وجود آزمایشگاه و پیش بینی مواقع بحران است که در راستای رفاه بیشتر کشاورزان در مراکز خرید تضمینی گندم باید رعایت شود .

وی ادامه داد: مراکز تعاونی روستایی به مردم تعلق دارد، وتلاش می شود خرید تضمینی گندم توسط سازمان تعاونی روستایی انجام شود، سال گذشته ۶۰ درصد از خرید گندم در استان توسط سازمان تعاون روستایی انجام شد .

وی خاطر نشان کرد: خدمت صادقانه افتخار بزرگی است چرا که همه ما در پست های مدیریتی مهمانیم و تنها عملکردی که از ما به جا می ماند خدمت صادقانه با ایجاد خدمات بیشتر به کشاورزان است .

وی همچنین یادآور شد: در زمان برداشت گندم نظارت فنی بر ادوات کشاورزی لازم و ضروری است کمباین ها باید قبل از برداشت گندم توسط اکیپ های فنی و متخصص سرویس و تجهیز شوند .

ذوالفقاری اظهار کرد: استان کردستان یکی از استان های مطرح کشور در تولید گندم است که با بهترین کیفیت تولید می شود .

وی در ادامه با اشاره به ۵۵۵ هزار هکتار اراضی دیم و آبی گندم در استان کردستان افزود: سال گذشته با ۸۵۶ هزار تن شاهد بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان بودیم اما در سال جاری به دلیل شرایط جوی پیش بینی عملکرد در خرید به ۶۰۰ هزار تن می رسد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد: به علت دیر سبزی مزارع گندم و آسیب های جدی که متوجه این مزارع در زمان داشت بود، پیش بینی شد ۳۵۰ هزار تن گندم تولید شود اما با ورود به موقع کارشناسان در راستای تغذیه مزارع گندم و مبارزه با آفات امیدواریم این میزان به ۶۰۰ هزار تن برسد .

وی گفت :در حال حاضر تا امروز ۱۰ تا ۱۵ درصد برداشت گندم در مزارع انجام شده، و مراکز با آمادگی کامل نسبت به خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز کشاورزان اقدام می کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید