Iranian Agriculture News Agency

در نشست 6 روزه در ژنو سوییس

چهلمین جلسه استانداردهای کدکس فائو برگزار می‌شود/در این نشست تصمیماتی در راستای ایمنی مواد غذایی و استانداردهای کیفیت اتخاد می‌شود

چهلمین جلسه برای به روز رسانی بدنه استانداردهای مواد غذایی فائو (Codex Alimentarius ) از 17-22 جولای در ژنو سوییس برگزار می شود. در این نشست 6 روزه، تصمیماتی در راستای ایمنی مواد غذایی و استانداردهای کیفیت اتخاد می شود .

چهلمین جلسه استانداردهای کدکس فائو برگزار می‌شود/در این نشست تصمیماتی در راستای ایمنی مواد غذایی و استانداردهای کیفیت اتخاد می‌شود

چهلمین جلسه برای به روز رسانی بدنه استانداردهای مواد غذایی فائو( Codex Alimentarius ) از 17-22 جولای در ژنو سوییس برگزار که طی این نشست تصمیماتی در راستای ایمنی مواد غذایی و استانداردهای کیفیت اتخاد می شود .

به گزارش ایانا از سایت فائو، به منظور حمایت از سلامت مصرف کنندگان و اطمینان از شیوه های عادلانه در تجارت مواد غذایی، مستندات استاندارد کدکس در یک ابتکار مشترک از سوی سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) ایجاد شده است.

در برگزاری چهلمین جلسه کمیسیون تصمیماتی گرفته می شود که تا به امروز موارد به این شرح است:


17 جولای 2017 (دیروز) موافقت شد:

- محدودیت حداکثر باقی مانده برای داروهای دامپزشکی در محصولات حیوانی: ایورمکتین ( ivermectin )، لزلوسید سدیم ( lasalocid sodium ) و تفلوبنزورون ( teflubenzuron )

کمیسیون مستندات کدکس حداکثر باقی مانده برای شماری از داروها که گاهی در حیوانات تولید کننده مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد به تصویب رساند. این تصمیم بر اساس یک ارزیابی توسط کمیته مشترک تخصصی مکمل های غذایی فائو و سازمان بهداشت جهانی JECFA) ) انجام شد.

محدودیت حداکثر باقی مانده مجموعه برای دارو های ایورمکتین (مورد استفاده برای کشتن انگل) در بافت گاو و لزلوسید سدیم مورد استفاده برای ( که برای منطور مشابه استفاده می شود) برای بافت پرندگان (مرغ، بوقلمون، بلدرچین و قرقاول) همچنین، محدودیت حداکثر مانده تعیین شده برای حشره کش تفلوبنزورون برای ماهی سالمون مشخص شد.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید