Iranian Agriculture News Agency

در هشتادونهمین مراسم روز تأسیس شورای تحقیقات کشاورزی هند اعلام شد

هند در تولید دانه‌های روغنی و خوراکی خودکفا می‌شود/ دولت بر دوبرابر شدن درآمد کشاورزان تا سال 2022 اقدام می‌کند/ 600 مرکز توسعه کشاورزی در هند برای افزایش بهره‌وری راه‌اندازی شد

راجا موهان سینگ (Radha Mohan Singh)، وزیر کشاورزی هند با اعتماد به نفس اعلام کرد که هند در تولید دانه های روغنی و خوراکی در سال های آینده با اقدامات دولت برای افزایش بازده محصول با استفاده از دانه های باکیفیت و فنّاوریT به خودکفایی می رسد.

هند در تولید دانه‌های روغنی و خوراکی خودکفا می‌شود/ دولت بر دوبرابر شدن درآمد کشاورزان تا سال 2022 اقدام می‌کند/ 600 مرکز توسعه کشاورزی در هند برای افزایش بهره‌وری راه‌اندازی شد

راجا موهان سینگ (Radha Mohan Singh) ، وزیر کشاورزی هند با اعتماد به نفس اعلام کرد که هند در تولید دانه های روغنی و خوراکی در سال های آینده با اقدامات دولت برای افزایش بازده محصول با استفاده از دانه های باکیفیت و فنّاوری T به خودکفایی می رسد.

به گزارش ایانا از "نیو ایندیان اکسپرس" این کشور 5 میلیون تن دانه های خوراکی و حدود 14.5 میلیون تن روغن های گیاهی (شامل روغن های خوراکی و غیر خوراکی) را هر ساله برای تأمین تقاضای داخلی خود وارد می کند.

در هشتادو نهمین مراسم روز تأسیس شورای تحقیقات کشاورزی هند 1 (ICAR) ، سینگ گفت که دولت فقط بر افزایش تولید تمرکز نمی کند و در راستای تبدیل کشاورزی به بخش "درآمد محور" و دوبرابر شدن درآمد کشاورزان تا سال 2022 نیز اقداماتی را انجام می دهد .

وزیر از دانشمندان شورای تحقیقات کشاورزی خواست تا در حالت مأموریت برای دستیابی به هدف مورد نظر و همچنین توسعه کلی کشاورزی و بخش های مرتبط با آن باشند که 18 درصد تولید ناخالص ملی را در بر می گیرد. او بر توسعه مهارت ها در بخش کشاورزی در جهت افزایش بازده محصول و درآمد کشاورزان تأکید کرد.

سینگ گفت که انقلاب سبز در هند به رسیدن به خودکفایی در گندم و برنج کمک کرد، اما کشورش همچنان وارد کننده دانه های روغنی و خوراکی برای تأمین تقاضای داخلی است که مقادیر زیادی از ارز خارجی را صرف می کند.

او گفت: "ما به یک رکورد تولید برای دانه های خوراکی در سال زراعی 17-2016 دست یافتیم. همچنین در سال جاری، مناطق کشت نیز بیشتر شده است. ما در حال پیشرفت خودکفایی هستیم. در 2 تا 3 سال آینده ما به خودکفایی در دانه های خوراکی می رسیم."

او اضافه کرد که در دانه های روغنی، بیش از 600 مرکز توسعه کشاورزی 2 (KVKs) در سراسر کشور برای افزایش بهره وری و تولید راه اندازی شده است .

میزان تولید دانه های خوراکی به رکورد 22.40 میلیون تن در سال زراعی 17-2016 رسیده که این میزان در سال گذشته 16.35 میلیون تن بوده است. میزان خروجی دانه های روغنی در سال گذشته 29 درصد افزایش داشته و به 52.22 میلیون بشکه رسیده است.

وزیر از تلاش های کشاورزان و دانشمندان برای ثبت 274 میلیون تن خروجی دانه های خوراکی در سال 17-2016 تقدیر کرد. او گفت که این دستاورد با دسترسی به فنّاوری ها، بذرهای باکیفیت و خدمات ارائه شده به کشاورزان امکان پذیر شده است.

سینگ گفت که از سال 1951، دانشمندان کشاورزی نقش بسیار مهمی در انقلاب سبز داشته اند؛ تولید دانه های خوراکی 5 برابر، ماهی 14.3 برابر، شیر 9.6 برابر و تولید تخم مرغ 47.5 برابر افزایش یافته است. از همین رو، تولید میوه ها و سبزیجات نیز در سال های 92-1991 سه برابر شده است که امنیت غذایی و تغذیه را بهبود می بخشد.

دانشمندان ما به توسعه مناطق خلاقانه علوم وفنّاوری مشغول اند و از کارهایشان در سطوح بین المللی بسیار تقدیر می شود. همچنین او گفت که دانشمندان نقش مهمی در پیشرفت های بیشتر آموزش عالی دارند.

در این رویداد، سینگ 122 جایزه به 19 گروه برتر داد که شامل 19 کشاورز، 80 دانشمند،12 مرکز توسعه و 3 مؤسسه کشاورزی بود.

وزیر گفت که با توجه به اقداماتی که در طول سه سال گذشته انجام شده، دولت در حال حاضر کارت بهداشت خاک را به 9 کرور (90 میلیون) از 12 کرور (120 میلیون) کشاورز ارائه کرده است. پوشش کارت بهداشت خاک در 16 استان کامل شده و به جز اوتار پرادش و بیهار (Uttar Pradesh & Bihar) ، بقیه استان ها نیز تا 2 ماه آینده تحت پوشش کامل قرار خواهند گرفت.

سینگ همچنین درباره برنامه هایی برای افزایش ظرفیت آبیاری و طرح جدید بیمه برای محافظت از کشاورزان در برابر مشکلات بادهای موسمی و همچنین طرحی برای اتصال 585 مندی (Mandies) -بازارهای تجاری محصولات کشاورزی- از طریق نسخه های الکترونیکی سخن گفت.

وزیر از دانشمندان مؤسسه تحقیقات کشاورزی خواست تا تحقیقات جدیدی را برای مقابله با چالش هایی که سبب شکل گیری تغییرات اقلیمی و بیماری های محصولا زارعی می شود، انجام دهند.

پانوشت:

1. Indian Council of Agricultural Research

2. Krishi Vigyan Kendras مراکز توسعه کشاورزی که توسط ACIR و مؤسسات وابسته به آن در سطح منطقه تأسیس شده و به انواع مختلف پشتیبانی از بخش کشاورزی اختصاص دارد.

مترجم: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید