Iranian Agriculture News Agency

کارت بازرگانی تعاون هوشمند شد

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند گفت: سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، طی تفاهم نامه ای سه جانبه، میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق تعاون رسمیت یافت.


عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند گفت:سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند ، طی تفاهم نامه ای سه جانه، میان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی با وزارت صنعت،معدن وتجارت و اتاق تعاون رسمیت یافت.

به گزارش تسنیم، سید محمد کریمی، عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند که امروز با حضور بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، ماشاالله عظیمی دبیر کل اتاق تعاون و جمعی از تعاون گران و نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در محل اتاق تعاون برگزار شد گفت:با ظهور فناوری اطلاعات و توسعه روزافزون این فناوری در ابعاد خرد و کلان، بسیاری از محدودیت های موجود در زندگی روزمره بشر رفع شده است یکی از فناوری های نوین وکارآمد در این زمینه، کارت های هوشمند می باشند.

وی ادامه داد: امروزه در بسیاری از نقاط جهان استفاده از کارت های هوشمند رایج است. در کشورمان چند سالی است که به اهمیت وجود کارت هوشمند پی برده شده است و در پرژوه های ملی ازقبیل کارت های سوخت، کارت های هوشمند پایان خدمت، گواهینامه های رانندگی و غیره، شاهد توسعه آن هستیم یکی از پروژه های مهم در این زمینه پروژه کارت بازرگانی هوشمند است که در حال حاضر در سراسر کشور راه اندازی شده و درحال بهره برداری می باشد.

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران بیان کرد: وجود کارت بازرگانی هوشمند در کشور موجب بهره گیری بازرگانان از فناوری های روز شده و سبب از بین رفتن بسیاری از محدودیت های زمانی، مکانی می شود .بسیاری از مراجعات حضوری کاهش می یابد، سرعت فرآیند ها بالاتر رفته و از معطلی و زمان های انتظار کاسته می شود.قطعا وجود کارت های بازرگانی هوشمند از زیرساخت های کلیدی مورد نیاز بخش بازرگانی با چشم انداز رونق اقتصادی بالا و ورود به دروازه های جهانی است.

کریمی افزود: سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند ، یکی از پروژه های موفق ملی درحوزه بازرگانی کشوراست که هم اکنون درسراسر کشور در حال بهره برداری است، سامانه مذکور طی تفاهم نامه ای سه جانه، میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با وزارت صنعت،معدن و تجارت و اتاق تعاون ایران، در سراسر کشور رسمیت یافت.

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه یکپارچه کارت هوشمند بازرگانی اتاق تعاون ایران باتوجه به حساسیت های امنیتی، و سهولت در روند صادرات و واردات کالا و راحتی بازرگانان از ابتدای مهرماه سال 1395 با همکاری واحد سامانه کارت هوشمند اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی ایران آغاز بکار نمود که در ابتدا دریافت سیستمی گواهی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم در دستور کار قرار گرفت و در ادامه روند اجرایی صدور و چاپ کارت جهت اتاقهای کشور بوقوع پیوست.

کریمی در بیان اصلاح ساختار سامانه کارت هوشمند بازرگانی افزود: بررسی پرونده ها و ایجاد فایل های الکترونیکی ، ایجاد بانک اطلاعاتی اعضاء و کدگذاری پرونده ها، ایجاد حساب کاربری و راه اندازی ارتباط سیستمی با کاربران اتاقهای کشور،بروز رسانی و تکمیل فرم های صدور و تمدید کارت بازرگانی و عضویت،بروزرسانی پرونده کاربران اتاق های کشورو برگزاری 2 مرحله آموزش مالی و آشنایی با سامانه کارت هوشمند بازرگانی جهت اتاق ها است.

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران در توضیح این کار گفت: بازرگانانی که برای اولین بار میخواهند کارت عضویت و بازرگانی دریافت نمایندمیبایست از طریق سایت http://cscs.ir وارد شده و درخواست کارت بازرگانی و عضویت نمایند.

وی ادامه داد: پس از ورود اطلاعات نام کاربری بهمراه کلمه عبور به تلفن همراه بازرگان پیامک می گردد سپس بازرگان می تواند با وارد نمودن کد کاربری به سامانه وارد شود. سه نوع کارتابل موجود است: 1- کارتابل بازرگانان 2- کارتابل کاربران 3- کارتابل چاپ. در قسمت کارتابل بازرگانان، ابتدا کلیه اطلاعات بازرگان می بایست وارد گردد و نسبت به اخذ مفاصا حساب بیمه و مالیات، گواهی عدم سوء پیشینه، دریافت فرم الف و د اقدام نماید سپس نسبت به بارگذاری پاسخ ها در قسمت های تعیین شده اقدام نماید.

کریمی بیان کرد: پس از بارگذاری کامل کلیه موارد به کارتابل کاربران انتقال می یابد که در این قسمت کاربر اتاق نسبت به بررسی پرونده و تایید نهایی و ارسال پرونده جهت امضاء الکترونیکی اقدام نموده و پس از اخذ امضاء به کارتابل سازمان صنعت، معدن تجارت انتقال می یابد. پس از امضاء سازمان پرونده به کارتابل چاپ ارسال گردیده و عملیات چاپ صورت می گیرد . پس از چاپ کارت در اتاق تعاون ایران کارت ها از طریق پست سفارشی به آدرس اتاق های استانه ا ارسال می گردد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید