Iranian Agriculture News Agency

وزیر فدرال تحقیقات و امنیت غذایی ملی پاکستان

پاکستان پیشرفت قابل توجهی در امنیت غذایی داشته است

اسکندر حیات خان بوسان (Sikandar Hayat khan Bosan)، وزیر فدرال تحقیقات و امنیت غذایی ملی، اعلام کرد که پاکستان در طول چندین دهه پیشرفت قابل توجهی در امنیت غذایی داشته است.

پاکستان پیشرفت قابل توجهی در امنیت غذایی داشته است

اسکندر حیات خان بوسان (Sikandar Hayat khan Bosan) ، وزیر فدرال تحقیقات و امنیت غذایی ملی، اعلام کرد که پاکستان در طول چندین دهه پیشرفت قابل توجهی در امنیت غذایی داشته است.

به گزارش ایانا از "فرش پلازا" او در حالی که در کارگاه آموزشی سیاست ملی امنیت غذایی صحبت می کرد گفت: "وزارت تحقیقات و امنیت غذایی، ابتکار وسیعی را به کار گرفته تا سیاست ملی در زمینه کشاورزی و غذا به تصویب رسد."

همچنین او نیاز پاکستان به ادامه انعطاف پذیری در بخش کشاورزی در برابر خطرات تغییرات اقلیمی را یادآور شد. بوسان گفت که این چالش ها باید با انطباق فنّاوری های حفاظت از آب و خاک، افزایش استفاده از سیستم های آبیاری با راندمان بالاتر، گسترش ارقام مقاوم به خشکسالی و معرفی کشاورزی هوشمند سازگار با آب و هوا مدیریت شود.

او اظهار داشت: "من اطمینان دارم که پیشنهادهای ارزشمند از طرف تمامی ذی نفعان از جمله شرکای ولایتی (استانی) به نهایی کردن سند این معامله بزرگ و دستیابی به اهداف امنیت غذایی و تغذیه این کشور کمک خواهد کرد."

پاکستان باید بر چالش های بزرگی برای دسترسی به امنیت غذایی و افزایش آن، بهبود بهره برداری و حفظ ثبات برای دستیابی به امنیت غذایی در شرایط واقعی غلبه کند.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید