Iranian Agriculture News Agency

تقویم روز ارتباطات/ مرگ «خبرگیری» درست برای رسانه ها!

هفدهم و هجدهم جولای 2004، خبر اول رسانه ها شدن محکومیت یک زن لهستانی تبار آمریکایی به 5 ماه حبس و پنج ماه زندان در خانه

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - هفدهم و هجدهم جولای 2004 ، خبر اول رسانه ها شدن محکومیت یک زن لهستانی تبار آمریکایی به 5 ماه حبس و پنج ماه زندان در خانه و 30 هزار دلار جریمه نقدی درستی هشدار سالمنای جهانی رسانه ها (مس میدیا Mass Media) را ثابت می کند که نوشته است: مسئله بزرگ رسانه ها از یاد بردن روش درست خبرگیری و متکی شدن بیش از گذشته به آژانس های خبری (خبرگزاری ها) است .

این سالمنا اضافه کرده است که عوامل رسانه ها به جای رفتن و کاویدن و یافتن خبر، می نشینند و قهوه می نوشند تا خبر، خود نزد آنان بیاید و به دستشان برسد و با این ضعف، انتظار فروش و یافتن مخاطب تازه هم دارند. خبری که از راه جستجوی مستقل به دست نیاید؛ کامل و بی طرفانه نخواهد بود و تنها شامل انعکاس گوشه کوچکی از امور و مسائل جامعه می شود که آژانس خبری در انتشار آن ذینفع است و بنابراین، بسیاری از ابتکارها، شاهکارها، فعالیت ها، دشواری ها و ... از نظر جامعه پنهان می ماند .

خبر اول شدن محکومیت بانو «مارثا استیوارت Martha Stewart متولد آگوست 1941» به دلیل علنی بودن دادگاه و سهولت تهیه خبر آن برای خبرگزاریها بوده که رسانه های دیگر از آنها نقل کرده اند. این بانو ـ مدیر یک شرکت تهیه وسایل خانگی و ناشر یک مجله ویژه دکوراسیون و تزیین خانه ـ به اتهام یک مورد تقلب در فروش سهام شرکت خود تحت تعقیب قرار گرفته و تازه تا رسیدگی استینافی هم که ماهها طول می کشد آزاد خواهد بود و قاضی در حکم خود نوشته است که اورا پس از قطعی شدن حکم به یک زندان بدون سختگیری بفرستند تا بتواند در داخل زندان به فعالیت بازرگانی خود از طریق اینترنت، تلفن ونیز نوشتن و ملاقات با اشخاص ادامه دهد و غذایش را خودش بپزد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید