Iranian Agriculture News Agency

انجمن‌ها و کشاورزان در باره خشکسالی اروپا چه می‌گویند؟

خشکسالی محصولات زراعی جنوب اروپا را از بین می‌برد/ یک کشاورز: امسال سال بدی نبود، بلکه فاجعه‌بار بود

آتیلیو توچی (Attilo Tocchi)، دامدار ایتالیایی و کشاورزی که گندم الجزایری می کارد، علائم هشدار دهنده خشکسالی وحشتناکی را در طول زمستان و یک مایل دورتر از سواحل توسکان (Tuscan) مشاهده کرد.

خشکسالی محصولات زراعی جنوب اروپا را از بین می‌برد/ یک کشاورز: امسال سال بدی نبود، بلکه فاجعه‌بار بود

آتیلیو توچی (Attilo Tocchi) ، دامدار ایتالیایی و کشاورزی که گندم الجزایری می کارد، علائم هشدار دهنده خشکسالی وحشتناکی را در طول زمستان و یک مایل دورتر از سواحل توسکان (Tuscan) مشاهده کرد.

به گزارش ایانا از "فارمینگ یو کی"، او گفت: "هنگامی که اوایل بهار باران نیامد، باورکردیم که این اتفاق جبران ناپذیر است." همچنین او در مزرعه اش دستگاه های تهویه برای خنک شدن گاوها و تحمل گرما نصب کرده است.

خشکسالی در جنوب اروپا کاهش تولید غلات در ایتالیا و بخش هایی از اسپانیا را تهدید می کند که به کمترین میزان تولید در سطح 20 سال اخیر رسیده است و به محصولات سایر مناطق نظیر زیتون و بادام نیز آسیب می رساند.

به خصوص در کستایل و لئون (Castile & Leon) ، بزرگترین مناطق پرورش دهنده غلات اسپانیا، بدترین آسیب مشاهده شد و حدود 60 تا 70 درصد محصولات شان از بین رفت.

خوآکین آنتونیو پینو (Joaquin Antonio Pino) ، کشاورزی از دهستان سینلاباخس (Sinlabajos) در استان اویلا (Avila) اسپانیا گفت: "امسال سال بدی نبود، بلکه فاجعه بار بود. من از کودکی و از سال 1992 به بعد، هیچ سالی را مانند امسال به یاد نمی آورم." او گفت حتی بسیاری از مزارعش برداشت نشده اند، زیرا درآمد حاصل از محصول دستمزد کارگرانش را نیز تأمین نمی کند.

در حالی که اتحادیه اروپا مجموعاً صادر کننده عمده گندم است، اما اسپانیا و ایتالیا هر دو به واردات از کشورهای فرانسه، انگلستان و اوکراین متکی اند.

طبق اعلام اگرو اینفو مارکت (Agroinfomarket) ، انتظار می رود که واردات گندم سبک اسپانیا بیش از 40 درصد و حدود 5.6 میلیون تن در سال تجاری 18-2017 افزایش یابد.

خشکسالی به حمایت از آینده گندم اروپا کمک کرده و از ابتدای ماه ژوئن امسال حدود 6 درصد افزایش یافته است، گرچه دورنمای برداشت بیشتر در سال جاری در فرانسه بلوک تجاری اروپا را از داشتن ذخایر کلی کافی مطمئن می سازد.

اسپانیا و ایتالیا برترین تولیدکنندگان روغن زیتون در جهان اند. انتظار می رود که تولیدات هر دو کشور کاهش یابد، اما به احتمال زیاد این کاهش در ایتالیا بیشتر است؛ زیرا خشکسالی آخرین دردسر تولیدکنندگان زیتون است که در سال های اخیر حشرات و بیماری های باکتریایی را تحمل می کردند.

شورای بین المللی زیتون کاهش 60 درصدی خروجی روغن ایتالیایی را پیش بینی کرده است. فرانچسکو سوآتونی (Francesco Suatoni) ، که حدود 4هزار درخت زیتون در حاشیه شهر باستانی آملیا (Amelia) در مرکز ایتالیا دارد، گفت: "ما در سال جاری تولید خوبی داشتیم، اما نیتجه موردنظر را بدست نیاوردیم."

او اضافه کرد که شاخه ای با غلاف های کوچک و خرده شده روی آن را باید بالا نگه داریم، و هر توپ کوچک می تواند زیتونی باشد که خشک شده است.

"ما امسال انتظار داریم که تولیدمان 50 درصد سال گذشته باشد، بیایید امیدوار باشیم، اما بسیار سخت است که محصول خوبی داشته باشیم."

سایر محصولات نیز آسیب دیده اند و انجمن کشاورزی ایتالیا، کولدیرتی (Coldiretti) ، تخمین زده است که خشکسالی بیش از یک میلیارد یورو برای کشاورزان ملی هزینه دارد.

خوزه اوگاریو (Jose Ugarrio) ، تحلیلگر انجمن کشاورزان جوان اسپانیا، گفت: "خشکسالی، به میزان کمتر یا بیشتر، تمامی محصولات زراعی اسپانیا، حتی آن هایی را که متکی بر گلخانه ها هستند و میزان آب در دسترس شان محدود است، تحت تأثیر قرار می دهد."

تولید خشکبار نظیر بادام و پسته نیز به شدت کاهش یافته است. اوگاریو گفت: "ما انتظار داریم که تولید بادام 23 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد. "

برخی روند طولانی مدت افزایش دما را تهدیدی برای حیات کشاورزی منطقه می دانند.

توچی (Tocchi) ، رئیس گروه محلی کشاورزان کانفگری کالچرا (Confagricoltura) ، گفت: "در چنین شرایطی شما باور می کنید که ادامه راه تقریباً غیرممکن است. شما فکر می کنید که بسیار خوب، امسال را مدیریت خواهم کرد؛ اما اگر برداشت سال آینده مشابه امسال باشد، دیگر نمی توانید با آن مقابله کنید."

برخی دانشمندان می گویند که موج گرمایی همانند امسال، بیشتر نیز می شود و با تغییرات اقلیمی ساخت بشر مرتبط است.

سوآتونی (Suatoni) ، پرورش دهنده زیتون، گفت: این اولین سالی است که گیاهانمان را آبیاری کردیم و قبل از آن هرگز نیازی به این کار نبود.

ترجمه: مهشید جلالیان

منبع: www.farminguk.com

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید