Iranian Agriculture News Agency

کشورهای منطقه برای مقابله با ریزگردها از ایران الگو بگیرند

دبیر کمیته سیاست‌گزاری و علوم سازمان ملل گفت: نکته جالب در شهرهای بیابانی ایران این است که ضمن بیابان‌زدایی به توسعه و اقتصاد این شهرها هم توجه ویژه شده که در نوع خود یک برند و الگو در سطح جهان به شمار می‌آید.

کشورهای منطقه برای مقابله با ریزگردها از ایران الگو بگیرند

دبیر کمیته سیاست‌گزاری و علوم سازمان ملل گفت: نکته جالب در شهرهای بیابانی ایران این است که ضمن بیابان‌زدایی به توسعه و اقتصاد این شهرها هم توجه ویژه شده که در نوع خود یک برند و الگو در سطح جهان به شمار می‌آید .

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، ماریم شوشتار در بازدید از طرح‌های بیابان زدایی در آران و بیدگل بیان کرد: کارهای انجام شده در ایران برای مقابله با ریزگردها و طوفان‌های بیابانی قابل تقدیر است و کشورهای همسایه باید در زمینه گرد و غبار و مقابله با ریزگردها از ایران الگو بگیرند.

وی افزود: امیدواریم ایران راهکارهای خود را در اختیار سازمان ملل قرار دهد تا برای دیگر کشورهای بیابانی هم مورد استفاده قرار گیرد .

دبیر کمیته سیاست‌گزاری و علوم سازمان ملل ادامه داد: در شهرهای بیابانی ایران، ضمن استقبال مردم و همکاری آن‌ها برای مقابله با گرد و غبار به معیشت مردم هم کمک شده و این شهرها با وجود کم آبی به کشاورزی روی آورده‌اند ‌که مورد استقبال مردم محلی این شهرها قرار گرفته است .

وی گفت: به بسیاری از کشورهای بیابانی سفر کرده‌ایم تا با روش‌های مقابله‌ای این کشورها آشنا شویم و با اطمینان می‌گوییم ایران در بین این کشورها الگوی خوبی از مقابله با پدیده ریزگردها است و به بهترین شکل توانسته حداقل این پدیده را کنترل کند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید