Iranian Agriculture News Agency

تسلا در حال ساخت بزرگترین باتری جهان است

شرکت تسلا در حال ساخت بزرگترین باتری جهان است که در ایالت استرالیای جنوبی نصب خواهد شد؛ این باتری با کمک ده‌ها توربین بادی شارژ می‌شود.

تسلا در حال ساخت بزرگترین باتری جهان است

شرکت تسلا در حال ساخت بزرگترین باتری جهان است که در ایالت استرالیای جنوبی نصب خواهد شد؛ این باتری با کمک ده‌ها توربین بادی شارژ می‌شود.

به گزارش ایانا از پاپیولار ساینس، چنانکه الون ماسک مالک میلیاردر شرکت تسلا بر تعهدات بلند پروازانه خود پایبند بماند، تا پایان امسال، ایالت استرالیای جنوبی، بزرگترین باتری جهان را خواهد داشت. قرار است این باتری پس از نصب، به یک نیروگاه بادی با 99 توربین متصل شود که هنوز در دست ساخت است؛ این باتری به عنوان یک منبع ذخیره انرژی کار می‌کند تا برق مورد نیاز منطقه، حتی در زمان اوج مصرف تامین شود. باتری جدید، سه برابر بزرگترین باتری فعلی جهان خواهد بود.

تصور یک باتری بسیار بزرگ که به زمین چسبیده، جالب است اما در واقع، این سازه عظیم، شبکه‌ای از چندین باتری است که در قالب‌های ساخت تسلا به نام پاورپک جاگذاری خواهد شد. این پک‌ها با هم محصولی را می‌سازند که شرکت تسلا آن را "بزرگترین پروژه باتری لیتیوم یونی در جهان" نامیده است. تسلا نگفته است که این پروژه به چه تعداد از این بسته‌ها نیاز دارد اما به گفته الون ماسک، این باتری 100 مگاوات انرژی را در خود ذخیره می‌سازد که می‌تواند برق 30 هزار خانوار را تامین کند. این میزان، بیش از سه برابر پتانسیل ذخیره بزرگترین باتری کنونی است. مارک ثالک مدیر ارشد توسعه شرکت Advanced Microgrid Solutions می‌گوید: "بهترین راه برای تصور کردن این پروژه این است که آن را مانند زمینی پر از پاورپک های یخچال مانند تسلا در نظر بگیرید". این شرکت باتری‌های ساخت تسلا را در ساختمان‌های اداری و تجاری نصب می‌کند که وقتی قیمت برق پایین است می‌تواند برای کمک به صرفه جویی پول و فشار کمتر بر شبکه، انرژی را ذخیره کند و بعدا آن را به مصرف برساند.

سیستم‌هایی مثل آنچه در استرالیا است نیاز به مبدل‌هایی دارد تا برق DC را که در باتری‌ها ذخیره شده به AC که در شبکه برق مصرف می‌شود، تبدیل کند.

دانیل آبراهام دانشمند ارشد در آزمایشگاه ملی آرگون که مدت 15 سال است بر روی باتری‌های لیتیومی- یونی کار می‌کند، می‌گوید: "نبوغ نهفته در پشت این پروژه این است که آنها می‌توانند تعداد زیادی از این سلول‌ها را به هم متصل کنند".

هر سلول کمتر از سه اینچ طول و کمتر از یک اینچ قطر دارد و مانند باتری‌های لیتیومی یونی دیگر که در تلفن هوشمند یا لپ تاپ شما هستند کار می‌کند.

به گزارش استرالیا ای بی سی نیوز، برنامه‌ریزی شده که این باتری تا ماه دسامبر امسال در جنوب استرالیا کامل شود؛ الون ماسک ادعا می‌کند که اگر تسلا طی 100 روز این باتری را نصب نکند، این پروژه را مجانی اجرا خواهد کرد.

سال گذشته توفان سختی جنوب استرالیا را در هم نوردید و خاموشی ناشی از این توفان 1.7 میلیون نفر را در تاریکی فرو برد؛ از آن زمان به بعد آن منطقه دچار خاموشی‌های دیگری هم شده است. تسلا می‌گوید که این سیستم ذخیره عظیم انرژی، به انعطاف‌پذیری شبکه برق کمک خواهد کرد.

ثالک می‌گوید: با توجه به اینکه باد همیشه نمی‌وزد و خورشید همیشه نمی‌تابد، باتری‌های عظیمی مثل این، می‌تواند نقش مهمی در تولید انرژی تجدیدپذیر به‌طور پایدار داشته باشد.

او می‌گوید: "ما فکر می‌کنیم این باتری‌ها نقش مهمی در گذار به سوی سیستم تولید انرژی با تولید کربن کم‌تر خواهد داشت. این باتری‌ها انعطاف‌پذیری شگفت‌انگیزی دارند و و در سال‌های اخیر، قیمت‌ها به‌طور چشمگیری کاهش داشته است". او اضافه می‌کند: "پروژه تسلا، این واقعیت را بیش از پیش برجسته می‌کند که عصر باتری‌ها فرا رسیده است".

ترجمه: محسن حدادی

L-960428-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید