Iranian Agriculture News Agency

تراز تجاری کشاورزی تاپایان برنامه ششم توسعه به صفر می رسد/ بحران آب، فناوری، مشارکت، بهره وری و بازار از مهم‌ترین چالش های صنعت کشاورزی




معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم تا پایان برنامه ششم توسعه تراز تجاری کشاورزی کشور به صفر برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صفایی بعد از ظهر پنجشنبه در جریان دیدار با استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون تراز تجاری کشاورزی کشور مثبت است اظهارداشت: در دولت تدبیر و امید تراز تجاری کشاورزی کشور به پنج میلیارد دلار رسید.

وی صفایی، متعادل کردن واردات و افزایش صادرات محصولات کشاورزی را جزو سیاست های وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود:حمایت، تقویت و تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی از اولویت های سازمان تعاون روستایی است تا هزینه تولید محصولات کشاورزی کاهش و کیفیت آنها افزایش یابد.

صفایی افزود: ظرفیت ها و توانمندی های شبکه تعاون روستایی کشور بسیار بالاست و اجرای قانون تضمینی خرید از کشاورزان مهمترین وظیفه تعاونی های روستایی کشور است.

وی گفت: خود اتکایی و خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک مانند گندم و کلزا جزو سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بوده و خرید تضمینی و حمایتی محصولات کشاورزی در این راستاست .

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: واردات سالانه حدود چهار میلیارد دلار دانه روغنی به کشور رقم قابل توجهی است و در این راستا افزایش سطح زیر کشت و تولید دانه روغنی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

صفایی اظهارداشت: امسال آذربایجان غربی نیز در این زمینه با افزایش ۱۰ برابری سطح زیر کشت و تولید دانه روغنی کلزا جزو استان های پیشرو کشور در تحقق این اهداف است.

وی بیان کرد: بحران آب، فناوری، مشارکت، بهره وری و بازار از مهمترین چالش ها و مشکلات صنعت کشاورزی کشور است و سازمان های تعاون روستایی با بالا بردن مشارکت های کشاورزان باید در رفع این بحران ها نقش خود را ایفا کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید