Iranian Agriculture News Agency

با کشف باکتری سالمونلا صورت گرفت؛

ممنوعیت واردات انواع گوشت از برزیل توسط فیلیپین

وجود سالمونلا در گوشت، برای سلامت انسان خطراتی را در پی دارد. این موضوع درباره گوشت‌های وارداتی از حساسیت بیشتری برخوردار است.

ممنوعیت واردات انواع گوشت از برزیل توسط فیلیپین

وجود سالمونلا در گوشت، برای سلامت انسان خطراتی را در پی دارد. این موضوع درباره گوشت‌های وارداتی از حساسیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش ایانا به نقل از untvweb.com ، وزارت کشاورزی فیلیپین برای اطمینان از پاکی گوشت گوساله و مرغی که از برزیل به این کشور وارد می‌شود، خرید گوشت از برزیل را به طور موقت ممنوع کرد. مسئولان وزارت کشاورزی فیلیپین، از وجود باکتری سالمونلا در محموله‌های وارداتی از برزیل، نگران هستند.

در همین راستا مانی پینول، وزیر امور خارجه فیلیپین، گفت: هفته گذشته هیاتی متشکل از مسئولان کشاورزی، به برزیل سفر کرد تا طی بازدید از کارخانه‌های تولید و بسته‌بندی گوشت قرمز و سفید آن کشور، تولیدات آنها را از لحاظ بهداشتی ارزیابی کرده و در صورت تایید سلامتی، ممنوعیت واردات از برزیل، لغو خواهد شد.

به گفته وی، ممنوعیت اعلام شده در حال حاضر به صورت موقت بوده و در صورت رفع تمام ابهامات، واردات گوشت از آن کشور از سر گرفته می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که این ممنوعیت در ارتباط با کشف باکتری سامونلا در یک محموله 500 هزار تنی گوشت گوساله و مرغ به وقوع پیوست. این مقدار تنها بخش کوچکی از 18 محموله وارد شده از 10 می تا 20 ژوئن از برزیل به شمار می‌رود.

نگرانی مسئولان دامپزشکی فیلیپین از آنجاست که محموله‌های آلوده، تا پیش از مشخص شدن نتایج آزمایشگاه، به کارخانه‌ها و مراکز فراوری گوشت تحویل داده شده و معلوم نیست دولت این کشور در ارتباط با این موضوع چه تصمیمی خواهد گرفت.

در این میان، واردکنندگان نیز از قطع واردات انواع گوشت از برزیل ابزار نگرانی کرده‌اند. آنها معتقدند که این ممنوعیت، بازار زنجیره‌های فست‌فود، کالاهای کنسروی و محصولات فراوری شده‌ای را که گوشت مرغ یا گوساله به عنوان ماده اولیه آنها به شمار می‌رود، تحت تاثیر قرار داده و به احتمال قوی، قیمت این محصولات سیر صعودی خواهد گرفت.

پیش از این نیز پلیس فدرال برزیل به همراه وزارت کشاورزی این کشور اعلام کرده بودند که پیدا شدن مشکلات بهداشتی و فساد در برخی گوشت‌های بسته‌بندی منجمد، صادرات این محصول از بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین را با مشکل جدی روبه‌رو ساخته است.

به گزارش ایانا، باکتری سامونلا عمدتا از طریق مصرف آب و غذای آلوده به بدن انسان منتقل شده و بعد از چسبیدن به دیواره روده، مشکلات گوارشی فراوانی برای میزبان خود به وجود می‌آورند. بسیاری از کارشناسان نیز از این باکتری به عنوان خطرناک‌ترین عامل عفونی مشترک بین انسان و حیوان یاد می‌کنند./

V-960430-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید