Iranian Agriculture News Agency

دومین جشنواره اختراعات و ابتکارات با نام رویش در اردبیل برگزار شد؛

افزایش اختراعات در حوزه تکنولوژی کشاورزی

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: دومین نمایشگاه اختراعات و ابتکارات رویش توسط بنیاد ملی نخبگان به میزبانی بنیاد امور نخبگان اردبیل برگزار شد، در این جشنواره حدود 120 اختراع در سامانه ثبت نمام کردند که مورد داوری اولیه قرار گرفت . از این تعداد حدود 71 طرح برای ارزیابی نهایی در نمایشگاه شرکت داده شد.

افزایش اختراعات در حوزه تکنولوژی کشاورزی

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: دومین نمایشگاه اختراعات و ابتکارات رویش توسط بنیاد ملی نخبگان به میزبانی بنیاد امور نخبگان اردبیل برگزار شد، در این جشنواره حدود 120 اختراع در سامانه ثبت نمام کردند که مورد داوری اولیه قرار گرفت. از این تعداد حدود 71 طرح برای ارزیابی نهایی در نمایشگاه شرکت داده شد.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، حسین شایقی افزود: این نمایشگاه در هفت گروه به نمایش عموم گذاشته شد که این گروه ها شامل: گروه کشاورزی، عمران، تاسیسات، نفت و گاز، پتروشیمی، برق و الکترونیک ،کامپیوتر، مکانیک، هوا وفضا و گروه پزشکی و سلامت بود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه به بخش کشاورزی و امنیت غذایی توجه ویژه ای شد. در برگزاری این نمایشگاه سازمان جهاد کشاورزی استان نهایت همکاری را با مسئولان برگزاری این نمایشگاه داشتند.

شایقی افزود: نیمی از داوران بومی و نیمی دیگر غیر بومی بودند در یک روز کاری فشرده هر یک طرح را سه داور مورد ارزیابی قرار دادند و نتایج ارزیابی هیئت داوران ظرف 18 روز آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارزش دادن به کار مخترعان و ایجاد روحیه سعی تلاش و رونق بخشی به چرخه ابتکاران و اختراعات و تبدیل دارایی های فکری به ثروت است. تعداد دو کار گاه تخصصی برای توانمند سازی در حال برگزاری است که هدف از این کارگاه ها نیز سرعت بخشیدن در راه اندازی شرکت های دانش بنیان است.

شایقی بیان کرد: با ساماندهی محققین وجوانان تحصیل کرده و استفاده از استعداد ها و توانایی های آنان می توان به اهداف اقتصاد مقاومتی در تمامی بخش های کشاورزی و صنعت و پزشکی و برق و عمران و... دست یافت.

شایقی افزود: بحت پژوهش و تحقیقات و ابتکاران و اختراعات در بخش کشاروزی بسیار حاثز اهمیت است که اگر با این وضعیت بحرانی که در حوزه آب چه در شرب و چه در کشاورزی با آن مواجه هستیم در آینده جنگل ملل بر سر اب خواهد بود. بحث امنیت غذایی تهیه لبنیات و قوت مهم و اساسی آحاد جامعه برای کشورمان بسیار مهم است در تلاش هستیم تا بیشتر اختراعات و ابتکارات را به مقوله امنیت غذایی و آب و کشاورزی سوق دهیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید