Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی:

300 هزارتن محصولات لبنی در بهار امسال صادر شد/ ثبت رشد 70 درصدی

معاون امور دام وزیر جهادکشاورزی از صادرات 300 هزارتن انواع محصولات لبنی در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد دارد.

300 هزارتن محصولات لبنی در بهار امسال صادر شد/ ثبت رشد 70 درصدی

معاون امور دام وزیر جهادکشاورزی از صادرات 300 هزارتن انواع محصولات لبنی در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد دارد .

حسن رکنی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا حضور ایران را در بازارهای صادراتی حوزه دام و طیور پراهمیت دانست و افزود: امسال این محصولات به کشور روسیه‌، برخی کشورهای اروپایی و اوراسیا که متقاضیان فرآورده‌های لبنی ایران هستند، صادر شده است .

به گفته وی، امسال در حوزه فرآوردهای لبنی علاوه بر افزایش تولید و تقویت بازارهای صادراتی، کشش بازار داخلی نیز بهبود یافته است .

وی با بیان اینکه سال گذشته ‌سال طلایی‌ صادرات محصولات لبنی ایران به کشورهای متقاضی بوده است،افزود: ما سال گذشته با داشتن مشتری مانند کشور روسیه‌، صادرات محصولات لبنی خود را به نزدیک 850 هزارتن رساندیم .

رکنی براین باور است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در این بخش امکان افزایش تولید و صادرات وجود دارد .
معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: در سال 1395 نزدیک به 9 میلیون و 650 هزارتن شیرخام در کشور تولید شد که به نظر می‌رسد طبق برنامه‌ریزی سال‌جاری این رقم به بیش از 10 میلیون تن افزایش یابد .
رکنی درباره سرانه تولید و مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور افزود: سال گذشته نزدیک به 111 کیلوگرم سرانه تولید شیرخام داشتیم که این رقم به طور تقریبی نزدیک میانگین جهانی است .
وی گفت: براساس نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید سرانه مصرف به 150 تا 160 کیلوگرم برسد .

معاون وزیرجهادکشاورزی افزود: به طور حتم برنامه افزایش شیر و تنوع فرآورده‌های لبنی را طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی به همراه بسته‌بندی‌های متنوع در دستور کار داریم تا بتوانیم حجم صادرات را به بازارهای صادراتی خود افزایش دهیم .

سال گذشته با اختصاص دو هزار میلیارد ریال (200 میلیارد تومان) مشوق صادراتی لبنیات، صادرات این محصول به 850 هزارتن رسید، درحالی که در سال 1394 حجم وزنی صادرات لبنیات 600 هزارتن بوده است .
براساس آمار، در 10 ماه نخست سال 1395 در بخش کشاورزی چهار میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که بخش دام و طیور با یک هزار و 300 تن به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار ، 25 درصد صادرات را به خود اختصاص داده که طی این مدت بخش دام و طیور موجب مثبت شدن 500 میلیون دلاری در بخش کشاورزی شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید