Iranian Agriculture News Agency

در راستای مقابله با چالش‌های آب و هوایی ناشی از تغییر اقلیم

کنفدراسیون اتحادیه‌های کشاورزی جنوب آفریقا از بیمه کشاورزی حمایت می‌کند

کنفدراسیون اتحادیه‌های کشاورزی جنوب آفریقا (SACAU)، به خواسته سازمان‌های جهانی برای ایجاد بیمه کشاورزی به‌عنوان یکی از ابزارهای کمک به کشاورزان برای مقابله با چالش‌های تغییر آب و هوا، به‌ویژه برای کشاورزان کوچک، که بیشتر با وقایع شدید آب و هوایی مانند خشکسالی و سیل، پیوسته است. این مطلب را اسماعیل سونگا، مدیر SACAU گفت.

کنفدراسیون اتحادیه‌های کشاورزی جنوب آفریقا از بیمه کشاورزی حمایت می‌کند

کنفدراسیون اتحادیه های کشاورزی جنوب آفریقا ( SACAU به خواسته سازمان های جهانی برای ایجاد بیمه کشاورزی به عنوان یکی از ابزارهای کمک به کشاورزان برای مقابله با چالش های تغییر آب و هوا، به ویژه برای کشاورزان کوچک، که اغلب با وقایع شدید آب و هوایی مانند خشکسالی و سیل، پیوسته است. این مطلب را اسماعیل سونگا، مدیر SACAU گفت.

به گزارش ایانا از وبسایت "بیزکامیونیتی"، وی افزود:"کشاورزان نیاز به راه هایی برای حل این چالش ها دارند. بیمه هدفمند از کشاورزان از طریق تأمین بودجه زمانی که کشاورزان تحت تاثیر رویدادهای شدید آب و هوایی قرار می گیرند، حمایت می کند و امکان می دهد تا کشاورزان با پذیرش نوآوری ها از فرصت ها بهترین بهره را ببرند."

این درحالی است که SACAU به دیگر سازمان های کشاورزی و تغییرات اقلیمی پیوسته است و در عین حال خواستار دسترسی کشاورزان به محصولات بیمه با توجه به نیازهای خاص شان شده، که آسیب پذیری را کاهش می دهد و فرصت بیشتری را فراهم می کند. فناوری ها و شیوه های کشاورزی هوشمند مبتنی بر آب و هوا را تقویت و انعصاف پذیری دربرابر تغییرات آب و هوا را ایجاد می کند.

بعد از نشستی که در ماه مه سال جاری در بن آلمان برگزار شد، این سازمان ها توافق کردند که تلاش های جمعی برای حمایت از کشاورزان در تطابق با تغییرات آب و هوایی مورد نیاز است. سازمان ها خاطرنشان کردند که در حال حاضر نمونه های موفقیت آمیز در شمال کنیا و اتیوپی وجود دارد.

در میان سازمان های درگیر با SACAU ، می توان از برنامه تحقیقاتی در مورد تغییرات اقلیمی کشاورزی و امنیت غذایی گروه مشاوره تحقیقات کشاورزی بین المللی( CGIAR ) (2)، موسسه تحقیقات بین المللی آب و هوا و جامعه، مرکز فنی همکاری های کشاورزی و روستایی CTA) )، بنیاد سینگنتا ( Syngenta ) برای کشاورزی پایدار و مشارکت انعطاف پذیر جهانی نام برد.

تلاش های هماهنگ

این سازمان ها چالش های کلیدی را شناسایی کرده اند که نیاز به تلاش های هماهنگ جهت حمایت از کشاورزان دارد. بخش هایی که نیاز به این تلاش ها دراد شامل طراحی راه حل های بیمه ای است که به نیازها و خطرات خاص کشاورزان مربوط می شود و افزایش دسترسی به داده ها برای تطبیق بیمه با نیازهای کشاورزان و خطراتی که برای آن ها اهمیت دارد، گسترش بیمه در سراسر زنجیره ارزش کشاورزی، از جمله بازیگران غیر کشاورزی؛ توسعه ظرفیت کانال های توزیع محلی و جمع کننده های بالقوه؛ و ایجاد ارزش افزوده با ادغام بیمه با فناوری های هوشمند آب و هوایی، اعتبار، زنجیره ارزش و استراتژی های توسعه.

از دیگر موارد می توان به حصول اطمینان از محیط قانونی توانمند و ایجاد حمایت از چنین مشارکت های دولتی و خصوصی و تقویت اطلاعات برپایه شواهد و هدایت سرمایه گذاری برای شناسایی و رسیدگی به نقص بازار اشاره کرد.

سازمان ها همچنین خاطر نشان کرده اند که سازمان های کشاورزان برای تقویت ارتباط دو طرفه، باید از طریق ارتقاء درک بیمه و مسئولیت مدیریت ریسک برای کشاورزان و ارتباط دادن نیازهای کشاورزان به ارائه دهندگان بیمه، دولت ها و شرکای توسعه اقدام کنند و نقش موثر در جمع آوری داده ها و توزیع بیمه داشته باشند.

در عین حال اقدامات مشخص حوزه های مداخله ای خاص برای بخش خصوصی، جامعه توسعه بین المللی و بخش های سازگاری با تعییرات آب وهوا و جامعه تحقیقاتی کشاورزی شناسایی شود.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Southern African Confederation of Agricultural Unions (SACAU)

2- CGIAR's Research Programme on Climate Change, Agriculture and Food Security (CCAFS)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید